Razstrelili bodo 10.000 kubikov skal

Direkcija za infrastrukturo bo nadaljevala s pripravo projekta razstrelitve skalovja nad na pol zaprto glavno cesto Idrija-Godovič. Z geologi pa soglaša, da je pred posegom, ki bo najtežji na naših cestah, v tem primeru celo nad edino cesto v Idrijo, nujno poglobiti raziskave. To bo najzahtevnejši razstrelitveni poseg v zgodovini Slovenije.

Skalovje nad glavno cesto Idrija-Godovič bodo vendarle 
minirali,  še prej pa bodo opravili poglobljene raziskave. Foto: Saša Dragoš
Skalovje nad glavno cesto Idrija-Godovič bodo vendarle minirali, še prej pa bodo opravili poglobljene raziskave. Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Tridelni projekt sanacije zaradi padajočega kamenja že osem mesecev polovično zaprtega 600 metrskega odseka glavne Idrija-Godovič vodi inženirka gradbeništva Karmen Cian. Povedala je, da bodo v prihodnjih petih mesecih z mrežami zavarovali prvi in zadnji odsek zaprtega cestišča. Po tem bo ostala še 180-metrska, laže obvladljiva zapora nad previsnim skalovjem, ki je pred načrtovanim miniranjem še nezadostno preučeno.

Trije tedni za miniranje ne bodo zadoščali

Poročali smo že, da idrijski strokovnjaki in slovenska geološka stroka pripravljeni projekt ocenjujejo kot nezadosten in zato miniranje kot avanturo. Cianova pa je povedala, da sta imela podobne pripombe tudi pooblaščena revizorja, gradbenik in geomehanik dr. Stanislav Škrabl in Borut Macuh. Več dodatnih zahtev je postavilo tudi izbrano minersko podjetje Potočnik, ki svoje delo opravlja doma in v tujini, a tako zahtevnega razstreljevanja skalovja doslej še ni izvedlo.

Projekt predvideva izdelavo 53 vrtin v previsni, apneni skali v dolžini 2000 metrov in razstrelitev 10.000 kubičnih metrov skalovja. Geolog dr. Mihael Ribičič je prepričan, da bi ob porušenju površine 20 metrov visoke in osem metrov debele skale na cesto lahko odbilo več ton težke bloke. Ti pa bi, metrski zaščiti cestišča navkljub, tega odbili v globoko strugo potoka Zala. Idrija bi torej ostala odrezana od sveta več mesecev ali let. Zato ob dodatnih raziskavah skalovja predlaga pripravo več različic sanacije. Ob miniranju, ki bi ga po njegovem lahko izvedli v manjšem obsegu, tudi gradnjo galerije ali morda predora.

“S tako obsežnim in zahtevnim miniranjem v Sloveniji še nimamo izkušenj. Ker je revizija odprla vrsto pomislekov in vprašanj, bomo za dokončno pripravo projekta potrebovali več časa, kot smo načrtovali. Opravili bomo dodatne raziskave. Trenutno preučujemo preširoko načrtovan razmik vrtin, ki bi zahtevale preveliko količino razstreliva in s tem povečale nevarnost miniranja. Vsi revizorji soglašajo, da načrtovani trije tedni kolektivnih dopustov za tako težaven poseg ne bodo zadoščali,” je povedala Cianova.

Gospodarstvo čaka 150 kilometrov obvoza

Direkcija bo pri pri miniranju vztrajala. “V ozki soteski Zala bi bila galerija težko izvedljiva in bi bila, podobno kot neprimerno dražji predor, tujek v prostoru. Podobni pomisleki so bili pred desetletjem ob miniranju skalovja v Baški grapi, a se je vse srečni izšlo. Priznam pa, da je bil tamkajšnji poseg lažji,“ je dodala Cianova.

Idrijčani, ki jih čakajo nevarni obvozi po ozkih lokalnih hribovskih cestah, in njihovo gospodarstvo, ki ima na voljo le 150-kilometrski obvoz čez Novo Gorico, še upajo na blažji poseg ali galerijo. Na direkciji pa za sedaj obetajo, da bodo projekti ob letu nared za čim hitrejšo in varno izvedbo miniranja.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano