Siemens Pipistrelu onemogočil nov zgodovinski podvig

Predvčerajšnjim bi moralo Pipistrelovo letalo Alpha Electro kot prvo električno letalo na svetu preleteti Rokavski preliv. Kljub vsem dovoljenjem se je tik pred zdajci oglasil Siemens in prepovedal uporabo njihovega motorja za podvig, češ da ni izdelan in testiran za polete nad vodo. Jutri naj bi ta podvig izvedlo električno letalo velikana Airbus.

O sodelovanju Siemensa in Pipistrela se je novembra lani v 
Ajdovščini prepričal tudi nemški predsednik Joachim 
Gauck.   Foto: Nace Novak
O sodelovanju Siemensa in Pipistrela se je novembra lani v Ajdovščini prepričal tudi nemški predsednik Joachim Gauck.  Foto: Nace Novak

AJDOVŠČINA > V družbi Pipistrel naj bi se na polet prek Rokavskega preliva, ki ga je direktor Ivo Boscarol ocenil kot enega zadnjih še neosvojenih izzivov na področju letenja z električnimi letali, pripravljali od lanskega oktobra. Šele prejšnji konec tedna so jim pristojne francoske oblasti dale dovoljenja in Pipistrelov francoski distributer se je začel pripravljati na podvig.

“Električna letala so trenutno podobno učinkovita kot so bila letala na bencinski pogon pred 106 leti, ko je Louis Bleriot kot prvi preletel Rokavski preliv,” je v izjavi za javnost, ki je bila s tem v zvezi včeraj objavljena na spletni strani družbe Pipistrel, pojasnil Boscarol. Za dodatna pojasnila včeraj ni bil dosegljiv.

Siemensov nož v hrbet?

Mrzel tuš iz Nemčije je prišel minulo soboto.

“Naš motor v obstoječi verziji ni niti oblikovan, niti testiran, ne odobren z naše strani za polete prek vode. Izrecno prepovedujemo, da uporabljate ali komu drugemu omogočite uporabo našega motorja za kakršen koli polet prek vode,” se je glasil del pisma, pod katerega se je podpisal vodja e-letalstva pri Siemensu Frank Anton.

V pismu je navedeno tudi, da uporaba motorja ni v skladu s sporazumom med obema družbama s 15. marca 2014, zato ga prekinjajo. “Zelo nam je žal, da je Siemens preprečil polet. Glede na to, da bi podvig uspel z njihovim motorjem, se nam zdi ta odločitev še toliko bolj bizarna in nerazumljiva. Siemens ni Pipistrelu nikoli v nobenem dokumentu prepovedal leteti prek vode z njihovim motorjem, tako da Pipistrel nikoli ni kršil nobene pogodbe s Siemensom,“ še piše v Boscarolovi izjavi za javnost.

Prvi mož Pipistrela je dodal še, da je družba znana po tem, da spoštuje dogovore, kar namerava početi tudi v bodoče, zato so tudi prekinili vse načrte za polet prek Rokavskega preliva.

Denar premagal inovativnost

O zapletu se je na spletu razpisal tudi Pipistrelov avstralski zastopnik in pilot Michael Coates. Po njegovih navedbah naj bi namreč jutri pionirski polet z električnim letalom prek Rokavskega preliva izvedel letalski velikan Airbus z električnim enosedežnim letalom e-fan, ki sicer nima Siemensovega motorja, zato pa naj bi imel na trupu Siemensove nalepke.

Coatesu se zdi to neprofesionalno, s komercialnega vidika pa je lahko razumljivo, saj je Siemensu zagotovo večji interes na področju e-letalstva sodelovati z velikanom kot je Airbus, ki bo zagotovo kupil več motorjev od ajdovskega Pipistrela.

Samo za “fešto” ob zgodovinskem poletu naj bi Airbus namenil pol milijona evrov, v razvoj letala e-fan pa kar 50 milijonov evrov.

Coates je omenil še, da je Pipistrelovo letalo Alpha Electro edino električno letalo na svetu, sposobno preleteti Rokavski preliv v obe smeri.

Kot je v torek za oddajo 24ur zvečer povedal Boscarol, je prednost njihovega električnega letala pred Airbusovim tudi v tem, da dosega tretjino napovedane cene e-fana, predvsem pa ga je že mogoče naročiti in bo v kratkem dobavljivo, pa čeprav najbrž brez Siemensovega motorja.

“Če se nas tako veliki bojijo, pomeni, da delamo prav in bomo delali tako še naprej, v to so lahko prepričani, ne glede na to, kako veliki so,“ je z nekoliko grenkim priokusom sklenil Boscarol.

NACE NOVAK


Najbolj brano