Še vedno neenakopravno!

“Da, število kandidatov v avtošolah na Goriškem se je povečalo, odkar morajo vsi opravljati izpite v Novi Gorici. Posledično se zmanjšuje število kandidatov avtošolam na Tolminskem in Ajdovskem,” potrjuje Radovan Rusjan, ki problematiko zelo dobro pozna. Lokalne skupnosti, v katerih se po lanski spremembi pravilnika ne opravlja več praktični del vozniškega izpita, so z ministrstvom za infrastrukturo dosegle dogovor, da bo Javna agencija RS za varnost prometa v dodatnih krajih ponovno omogočila vsaj začetek opravljanja izpita, med drugim v Tolminu, Ajdovščini, Idriji in Ilirski Bistrici.

 Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Foto: Tomaž Primožič/Fpa

TOLMIN > Radovan Rusjan je lastnik Avtošole Marus, član upravnega odbora Združenja avtošol Slovenije in podžupan Občine Renče-Vogrsko.

Ukinitev podružnic je nesmiselna, zdaj predlagan kompromis pa kandidate še vedno postavlja v neenak položaj, poudarja: “Kandidat iz Tolmina se bo najprej eno uro vozil v Novo Gorico, tu opravljal vožnjo po avtocesti in se nato spet eno uro vozil v Tolmin. Kar pomeni, da bo opravljal izpit tri ure. Po isti logiki ga bo kandidat iz Ajdovščine opravljal dve uri, tisti iz Nove Gorice pa le eno uro,” našteva Rusjan in opozarja: “Seveda se bo pokazalo, da gre za velike razlike med kandidati in da bo to tudi bistveno dražje.” Prepričan je, da bi morali vse skupaj vrniti na začetek: da torej kandidati izpite znova lahko opravljajo v Tolminu, Idriji in Ajdovščini. Vozniki tako ali tako največ voženj opravljajo prav v domačem kraju. In poudarja: kandidat iz Bovca bo, denimo, moral do Nove Gorice voziti skoraj 80 kilometrov. “To, kar zdaj velja, ni rezultat strokovne odločitve, pač pa politične odločitve zaradi lobijev,” pribija.

Da je ukinjanje podružnic izpitnih centrov nesprejemljivo, je glasno opozarjal tolminski župan Uroš Brežan, ki se je udeležil tudi pogovorov županov na to temo z ministrom. Strinja se, da kandidati, ki se bodo po kompromisnem predlogu na izpitni vožnji morali voziti iz Tolmina v Novo Gorico in nazaj, ne bodo v enakopravnem položaju z, denimo, Novogoričani. “Pogovori so šli v tej smeri, da vsem tega ne bo treba, ampak samo nekaterim.” Na avtocesto bodo v okviru priprav na izpit sicer morali slejkoprej vsi. Tisti, za katere bodo ocenili, da so pridobili dovolj znanj, pa bodo lahko delali izpitno vožnjo v Tolminu. Ali v Idriji. “Za zdaj je to vseeno bolje, kot je ukinitev izpitnih centrov v Tolminu in Idriji,” meni, da je kompromis vendarle korak naprej. “V prehodnem obdobju bo opravljena analiza in se bomo odločali, kako naprej. Upam, da se bo pokazalo, da stvar deluje in se bo opravljanje izpitov ohranilo v Tolminu in v Idriji,” si obeta. Podobno kot mnogi tudi on opozarja, da ni nobene raziskave ali analize, da bi bili kandidati, ki izpit opravljajo v manjših mestih, kaj slabši vozniki od tistih, ki ga opravijo v večjih. MM


Najbolj brano