S proizvodnjo začnejo junija

V Pipistrelovi proizvodni hali na goriškem letališču je prvi mož družbe Ivo Boscarol danes napovedal, da bodo prihodnji mesec zagnali proizvodnjo. Prvih dvanajst delavcev je že zaposlenih, do konca leta naj bi jih bilo 50, ko bo zgrajena tudi druga hala, pa naj bi okrog 200 ljudi proizvedlo eno letalo Panthera na dan.

V podjetju Pipistrel srl, ki ga vodi Boscarolov nečak Peter 
Boscarol (pred mikrofonom), je že zaposlenih dvanajst  
inštruktorjev, ki bodo v delo uvajali novozaposlene. Foto: Nace Novak
V podjetju Pipistrel srl, ki ga vodi Boscarolov nečak Peter Boscarol (pred mikrofonom), je že zaposlenih dvanajst inštruktorjev, ki bodo v delo uvajali novozaposlene. Foto: Nace Novak

GORICA > Župan Gorice Ettore Romoli, županja Občine Sovodnje Alenka Florenin, predstavniki konzorcija Duca D'Aosta, ki upravlja z goriškim letališčem, italijanske agencije za civilno letalstvo ENAC, ki je podjetju Pipistrel podelila 20-letno koncesijo za proizvodnjo na goriškem letališču in drugi gostje, povezani z letališčem in družbo Pipistrel, so se v 6.000 kvadratnih metrov veliki novi proizvodni hali, ki je bila končana lani decembra, danes popoldne udeležili novinarske konference.

Na njej so sodelovali vsi najbolj zaslužni za to, da je projekt, za katerega je bil temeljni kamen postavljen že 17. marca 2012, prišel do točke skorajšnjega zagona proizvodnje štirisedežnega letala Panthera za ameriško tržišče in drugih.

Boscarolu italijansko državno odlikovanje

Direktor družbe Pipistrel Ivo Boscarol bo 2. junija na italijanski državni praznik na sprejemu v Narodni galeriji v Ljubljani, ki ga pripravlja italijanski veleposlanik v Sloveniji Paolo Trichilo, prejel odlikovanje reda italijanske zvezde.

Kot je povedal Ivo Boscarol so na goriško letališče prišli, ker Slovenija nima podpisanega bilateralnega sporazuma z ZDA, zato so že do zdaj letala za ZDA izdelovali v Italiji, a v najetih prostorih. V izgradnjo svoje proizvodne hale, ki ji bo sledila še ena, so vložili že okrog šest milijonov evrov.

80 letalnih dni na leto več kot v Ajdovščini

“Gorica je bila že v 18. stoletju industrijsko mesto, potem pa se je začela, kar se tega tiče, spreminjati v puščavo. Verjamem, da se bo industrijski razvoj odslej širil in za to gredo zahvale tudi Pipistrelu,” je povedal goriški župan Romoli.

“Gorica ima bistveno milejše podjetje kot Ajdovščina. Omogoča kar 80 letalnih dni več na leto, kar je za nas zelo pomembno. Tudi vse testne lete, ki so do zdaj v Ajdovščini čakali na lepo vreme in predstavljali ozko grlo, bomo lahko opravljali tukaj,” je pojasnil Boscarol. Kot prednost je omenil tudi večje prostore in dejstvo, da bodo lahko v novi hali proizvajali tudi električni program. S tem imajo v Ajdovščini določene težave, na goriškem letališču pa imajo 110-kilovoltni daljnovod speljan tako rekoč v tovarno.

Iščejo dobre kadre z različnih področij

Pojasnil je tudi, da so za delo v novi proizvodni hali, ki se bo začelo junija, zaposlili dvanajst inštruktorjev, ki bodo novozaposlene uvajali v delo. Razen enega so vsi Slovenci, v bodoče pa bo sestava bolj mešana.

“Pričakujem, da bomo imeli do novega leta tu približno 50 zaposlenih. Upam, da bomo jeseni začeli tudi z gradnjo druge faze objekta, tako da bi lahko bili v dveh, treh letih polno operativni in bi lahko z okoli dvesto zaposlenimi izdelali eno Panthero na dan ali še kaj več,” je še povedal. V zvezi s kadri, ki jih iščejo, pa je pojasnil, da je letalo zelo kompleksen izdelek, sestavljen iz veliko različnih sistemov, zato tudi iščejo različne kadre.

“Največ poudarka bo v bodoče seveda na mehatroniki, elektroniki in elektriki, ker bodo naša letala vse manj smrdela po gorivu, saj bodo vsak dan bolj električna, zato je ta kader bolj iskan, seveda pa potrebujemo tudi dobre inženirje z drugih področij,” je sklenil.

NACE NOVAK


Najbolj brano