Ruski trg je bil, je in bo pomemben

Kar nekaj primorskih podjetij je v preteklosti pomemben delež od prodaje ustvarilo na ruskem trgu. Z Ukrajino in gospodarskimi sankcijami povezano politično krizo so se za marsikatero od njih razmere spremenile. Za nekatera bolj, za druge manj.

V novogoriški družbi Gostol-Gopan bodo po zaslugi večje 
prisotnosti na trgu in aktivnejšega trženja promet na ruskem 
tržišču letos skoraj podvojili. Foto: Vanesa Colja
V novogoriški družbi Gostol-Gopan bodo po zaslugi večje prisotnosti na trgu in aktivnejšega trženja promet na ruskem tržišču letos skoraj podvojili. Foto: Vanesa Colja

NOVA GORICA > “Rusija je za Gostol-Gopan eden vodilnih izvoznih trgov. V zadnjih desetih letih je podjetje prav z realizacijo poslov z ruskimi partnerji ustvaril skoraj 30 odstotkov posla. V letu 2014 je Rusija predstavljala 27 odstotkov izvoza naše družbe,” je pojasnil Vasja Mihelj, direktor trženja v Gostol-Gopanu, ki razvija in proizvaja pekarsko opremo za srednje in velike industrijske pekarne.

Pekarske linije iz Gostol-Gopana

Podjetje gospodarskih sankcij EU zoper Rusijo ni občutilo neposredno, saj embargo ni omejil izvoza opreme za pekarsko industrijo, so pa zato občutili posledice embarga, ki so vplivale na tečaj rublja v odnosu do evra in na oteženo sprejemanje garancij bank, ki so povezane z ruskim kapitalom. Ravnokar so odpremili opremo za dva večja posla v Rusiji. Poleg tega pa bodo kmalu odpremili še tri linije za pekarne v Rusiji. “Tudi za naprej nam posli kar obetavno kažejo. Dogovarjamo se še za pogodbi za dve pekarski liniji, katerih podpis in avanse pričakujemo do septembra,” je še pojasnil Mihelj in dodal, da je zadnja linija za proizvodnjo kasetnega kruha, ki so jo v Rusijo odpremili v juniju, vredna skoraj tri milijone evrov.

“Posledica večje prisotnosti na trgu in aktivnejšega trženja naše opreme pri kupcih, kar pomeni večje število in vrednost danih ponudb lani in letos, je, da bomo letos promet na tem tržišču skoraj podvojili. Naša blagovna znamka “Gostol” na ruskem trgu uživa močan sloves in pomeni kakovost, fleksibilnost, energijsko varčnost in robustnost opreme,” je še pojasnil Mihelj. Poslovanje z Rusijo želijo obdržati na ravni 30 do 40 odstotkov letnih načrtov skupne realizacije. “Rusija je naš tradicionalni trg, kjer je naša blagovna znamka najbolj uveljavljena in to želimo razvijati in izkoriščati še naprej,” je sklenil Mihelj.

“Družba Intra Lighting kot ponudnik celostnih svetlobnih rešitev beleži posledice embarga EU proti Rusiji in protiukrepov bolj posredno. Naš trg je seveda tudi Ukrajina. Embargo je povzročil nihanje valut oziroma padec rublja. S tem so se v Rusiji podražile investicije na bazi evra in dolarja,” je povedal direktor marketinga v družbi Intra Lighting Dimitrij Živec. To je povzročilo zamrznitev projektov tudi v gradbenem sektorju in posledično tudi upad njihovih naročil: “Naš predstavnik v Rusiji navaja, da so razmere v prihodnje dokaj negotove in težko predvidljive, saj ni oprijemljivih dejstev oziroma ukrepov, ki bi napovedovali obraten trend.”

Mateta: politična nestabilnost odganja posle

Za sežanski Mitol, ki izdeluje lepila za industrijo, tudi za pohištveno, je Rusija izjemno pomemben trg. Lani je podjetje v Rusiji in Ukrajini ustvarilo 2,5 milijona od skupaj 18 milijonov evrov prihodkov. “Letos bo številka najbrž skromnejša, predvsem zaradi sankcij. Zato so več kot na mestu pozivi gospodarstvenikov, naj politiki poskrbijo, da bo čimmanj sankcij. Naj najdejo poti za večje sodelovanje, da se bodo posli lahko razvijali. Politična nestabilnost odganja posle in rast,” pravi predsednik uprave Mitola Marjan Mateta.

Delamaris bo še vztrajal

“Ne bomo obupali, toda na ruskem trgu gre vse zelo počasi,” pravi predsednik uprave Delamarisa Janez Rebec. V Rusijo so lani prodali za 400.000 evrov konzerv ribe z zelenjavo in paštet, kar pomeni tri odstotke vse prodaje, potem pa zaradi selitve tovarne v Kal pri Pivki tja niso prodali skorajda nič. Vmes je padec rublja oslabil kupno moč in Delamarisove konzerve so si stežka utirale pot med kupce. “Ruski trg ima potencial, vendar za rezultate potrebuješ veliko časa. Vseeno bomo vztrajali, saj je zaupanje kupcev in partnerjev težko pridobiti,” še pravi Rebec.

IMP Klima, ki od julija pod švedsko korporacijo Lindab, je v Rusiji intenzivno prisotna že od leta 1996. Čeprav so v zadnjih mesecih naložbene dejavnosti v Rusiji zelo upadle, so prepričani v skorajšnji ponovni zagon in znova večjo prodajo na tem trgu. Glede na dobro ime, ki so si ga na njem že ustvarili, menijo, da ta trg ponuja izjemno veliko možnosti za njihove lastne klimatizacijske rešitve.

Lama: Rusija je priložnost

Za dekansko Lamo (iz skupine Titus), ki izdeluje pohištveno okolje in blažilce, Rusija sodi med pet največjih trgov. Proizvodnja pohištva v tej državi se je v zadnjih desetih letih podvojila, vendar je ohlajanje ruskega gospodarstva v zadnjem času razlog za skrb. V skupini Titus ocenjujejo, da je veliko priložnosti za rast prodaje in tržnega deleža, zato krepijo svoj položaj in prisotnost v Rusiji z vlaganji v nove izdelke za ruski trg, in promocijo. NACE NOVAK

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano