Radi bi 100 kupcev na teden

Konec aprila se izteče čezmejni projekt Goriški vrtovi, s katerim so vzpostavili spletno tržnico lokalnih kmetijskih pridelkov in izdelkov. Z njim so želeli povečati čezmejno konkurenco z razvojem trga lokalnih pridelovalcev in kupcev ter storitev dobave kmetijskih pridelkov. Partnerji v projektu si želijo, da bi projekt živel tudi v prihodnje.

Čezmejna spletna tržnica je zaživela oktobra lani, trenutno vključuje 60 ponudnikov kmetijskih izdelkov in pridelkov ter 250 kupcev z obeh strani meje. Foto: Facebook/Goriški Vrtovi
Čezmejna spletna tržnica je zaživela oktobra lani, trenutno vključuje 60 ponudnikov kmetijskih izdelkov in pridelkov ter 250 kupcev z obeh strani meje. Foto: Facebook/Goriški Vrtovi

NOVA GORICA > Čezmejna spletna tržnica je zaživela oktobra lani, trenutno vključuje 60 ponudnikov kmetijskih izdelkov in pridelkov ter 250 kupcev z obeh strani meje. Prevzem in dostavo blaga izvaja projektni partner, zadruga Arcobaleno iz Gorice, kjer kupci na enkrat tedensko prevzamejo naročeno blago. Storitev, ki jo opravlja zadruga, je v okviru projekta za ponudnike in kupce brezplačna.

Vrednost projekta: 600.000 evrov

Slovenski partnerji v tem projektu so Vinska klet Goriška Brda, Fundacija BIT Planota in Posoški razvojni center, vrednost celotnega projekta pa je dobrih 600.000 evrov.

S projektom so želeli na obmejnem območju Goriške povečati potrošnjo lokalno pridelane kakovostne hrane. Po raziskavi, ki jo je za projekt pripravila biotehnična fakulteta iz Ljubljane, so potencialni uporabniki spletne tržnice namreč povedali, da ima zanje kvaliteta hrane prednost pred ceno, velik pomen pa so dali tudi lokalni pridelavi in s tem bližini nakupa hrane.

V okviru dveletnega projekta so preučili pravne podlage za prodajo teh pridelkov v čezmejnem prostoru in njihov prevoz, pripravljena je bila spletna platforma, določene raziskave ter nabor ukrepov za pospeševanje prodaje.

350 različnih pridelkov in izdelkov

S tem projektom je bila postavljena nekakšna osnova, na kateri bodo lahko v prihodnjih letih gradili, je na novinarski konferenci povedal izvršni direktor Fundacije BIT Planota Darjan Krpan. Prodaja se namreč iz meseca v mesec povečuje, radi pa bi prišli do sto kupcev na teden, kar bi pomenilo, da bi lahko projekt na ekonomski osnovi živel tudi v prihodnje.

“Nekoliko z zamudo smo začeli s pilotnim izvajanjem te spletne prodaje, tako da smo dobili nekaj konkretnih in praktičnih izkušenj. Dokaj uspešni smo bili pri pridobivanju ponudnikov, ki v tem trenutku skupno ponujajo okrog 350 različnih pridelkov in izdelkov. Nekoliko manj uspešni smo bili pri pridobivanju kupcev, vendar je to rezultat tega, da spletna tržnica deluje šele štiri mesece,” je še povedal Krpan.

STA


Najbolj brano