Prvi peron kot se šika

Novo železniško postajališče v Solkanu, ki so ga zgradili nekoliko severneje od starega, je zdaj v polni meri uporabno in tudi rabljeno. Prav bo prišlo zlasti zdaj, med počitnicami.

  Foto: Ambrož Sardoč
Foto: Ambrož Sardoč

SOLKAN > Postajališče, ki so ga Slovenske železnice pomaknile pod obračališče mestnega avtobusa v Solkanu, je bolje povezano z mrežo ulic, laže dostopno za invalide in primerno osvetljeno. Peron je višji od običajnih pri nas, zato je stopanje na vlak lažje, dolg je toliko, da lahko ob njem postane vsa dvojna motorna kompozicija SŽ, kar je najdaljši potniški vlak, ki redno vozi po bohinjski progi.

Tlaki so podobni tistim v Divači, ne manjkata liniji za vodenje slepih oziroma slabovidnih, celotna podoba, posnema sodobno avstrijsko-nemško. Če bi se pošalili, se nadaljuje tradicija, saj je mnoge tire pri nas z bohinjskim vred postavila rajnka Avstrija.

Solkan je obenem sploh prvo postajališče na vseh železniških povezavah na severnem Primorskem (obstaja še proga do Ajdovščine), ki je dobilo spodoben, časom primeren videz. In verjeli ali ne, ko smo malo prej tam posneli vlak, smo srečali par srednjih let, ki si je preprosto prišel ogledat novost. Še en par, mlajši, pa je izkoristil eno od več klopi za kratek počitek.

Ali bo potniški objekt na novi lokaciji v Solkanu bolje služil svojemu namenu kot na donedavni, pa je že druga zgodba. Najbrž ne bi bilo slabo, če bi postanke vlaka uskladili z odhodi mestnega avtobusa z obračališča nekaj deset metrov stran. Trenutno je med njimi skoraj ura razlike. Zlasti pa: kompozicija, ki smo jo ujeli v objektiv, je vse prej kot po meri časa. AS


Najbolj brano