Presegajo, a morajo delati še več

V Zdravstvenem domu Ajdovščina že dalj časa opozarjajo na, po njihovem, nepravično razporeditev timov v območni enoti Zavoda za zdravstveno zavarovanje. To povzroča razlike med izpostavami pri številu opredeljenih pacientov na zobozdravstveni tim. Ajdovci morajo vpisovati nove, čeprav imajo več opredeljenih pacientov kot kolegi v Novi Gorici ali v Idriji.

Zobozdravniki v ajdovskem zdravstvenem domu opozarjajo 
na neenakosti.
Zobozdravniki v ajdovskem zdravstvenem domu opozarjajo na neenakosti.  

AJDOVŠČINA > Po podatkih Zavoda za zdravstveno zavarovanje je imel konec lanskega leta zobozdravstveni tim v območni enoti Ljubljana 1591, v izpostavi Idrija 1595, Sežani 1769, Novi Gorici 1720, Postojni 1737, Tolminu 1728, v Ajdovščini pa 2231 opredeljenih pacientov.

Ajdovski zobozdravniki sprašujejo, zakaj so dopustne take razlike med izpostavami in zakaj se upošteva 110-odstotno doseganje povprečja po izpostavah, ne pa po območnih enotah.

Prepričani so, da je prav v tej definiciji ključ do rešitve problema, ki se v praksi izraža na številne načine. K njim tako prihajajo pacienti, ki so jih v Novi Gorici, Idriji ali drugje zavrnili, saj naj bi tamkajšnji zobozdravstveni timi že dosegli predpisano število opredeljenih pacientov.

Več pacientov, redkejši obiski

“V Ajdovščini jih moramo kljub večjemu številu opredeljenih pacientov sprejemati. Storitve moramo čim pravičneje porazdeliti na vse paciente. To pomeni, da so naši pacienti na slabšem in da pridejo redkeje na vrsto kot pacienti zobozdravnikov v Novi Gorici. S tem pa narašča tudi nezadovoljstvo med našimi uporabniki. Pred kratkim se je oglasil eden, ki je na ZZZS v Novi Gorici dobil pojasnilo, da ima pravico do obiska pri zobozdravniku vsak teden, če je to potrebno. Kako naj to izvedemo pri tolikšnem številu pacientov, da bomo pravični do vseh,” so ajdovski zobozdravniki nedavno zapisali v pismu ki ga je vodstvo Zdravstvenega doma Ajdovščina posredovalo na Zavod za zdravstveno zavarovanje.

Iz zavarovalnice so zdaj dobili odgovor, ki njihove ugotovitve potrjuje. “Tudi zavod ugotavlja neenakost med zobozdravniki. Kot sporočajo, so pripravili predlog za spremembo meril. To naj bi bilo povprečno število opredeljenih oseb v območni enoti, v kateri zobozdravnik izvaja dejavnost, povečano za deset odstotkov. Tako bi zmanjšali razlike med izvajalci in povečali dostopnost do zobozdravnikov. Upamo, da bodo spremembe sprejete,” pojasnjuje direktorica ajdovskega zdravstvenega doma Boža Ferfolja.

Kaj pa strokovnost?

Direktorica opozarja še na dodaten vidik problema: “Z večanjem števila pacientov se nam veča tudi pogodbena obveznost do zavarovalnice. Za en zobozdravstveni tim za odrasle se je od leta 2009, ko je bila obveznost 47.813 točk, doslej dvignila že na 51.444 točk. V praksi to pomeni več kot tri tedne dela, kar v rednem delovnem času težko dosežemo. Opozarjamo, da bo ob večanju obveznosti postala vprašljiva strokovnost.”

Vodstvo zavoda si zato že dalj časa prizadeva za dodaten tim zobozdravnikov za odrasle in tudi tu jim zavarovalnica trenutno prikimava. Ajdovci upajo, da jih bo tudi uslišala.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano