Prenova trga je sprla Ajdovce

Že prvi pogovori o tem, kako urediti Lavričev trg, so sprožili hudo polemiko. Najbolj zaradi ideje, da bi ga zaprli za promet. “Plac je naš in tisti, ki jim ta plac pripada, naj predlagajo rešitve!” je na okope že stopil nekdanji župan in tamkajšnji stanovalec Marjan Poljšak. Proti popolni zapori je tudi civilna iniciativa, ki pa želi sodelovati pri novi ureditvi. “Skupaj bomo hitreje prišli do vsebin,” se strinja župan Tadej Beočanin, ki pa meni, da bodo z zaporo stanovalci več pridobili kot izgubili.

Občina bi Lavričev trg zaprla za promet, stanovalci in 
podjetniki temu nasprotujejo.
Občina bi Lavričev trg zaprla za promet, stanovalci in podjetniki temu nasprotujejo.  

AJDOVŠČINA > Celovita komunalna, urbanistična in vsebinska prenova Lavričevega trga v središču mesta je ena od prednostnih nalog, ki si jih je ob nastopu županskega mandata postavil Tadej Beočanin. A če se večina Ajdovcev strinja, da je prenova dotrajane in pomanjkljive komunalne infrastrukture nujna, so mnenja glede prometne ureditve na trgu mešana.

“Večina lastnikov lokalov že zdaj ni zadovoljna s prometno ureditvijo na trgu, prepričan pa sem, da bi z novimi vsebinami vsi pridobili. Zato je treba iskati dogovor, kaj dati na trg, da bo zaživel, ne pa, kje bo kdo parkiral. Jasno mora biti, da trg ni last okoliških stanovalcev, gostincev, trgovcev, niti Ajdovcev. V družbenem, sociološkem, gospodarskem in političnem smislu je to središče občine. Zato je nujna odprta javna razprava vseh občanov. Kakšna bo vsebina, ne vem, saj nas še čaka. Vem pa, da zmoremo več kot le parkirišče,“pojasnjuje podžupan za družbene zadeve Mitja Tripković.

Iniciativa proti popolni zapori trga

A kot sta pokazala posveta predstavnikov občinske uprave s podjetniki in stanovalci, so mnenja o popolni zapori trga za promet deljena. Zainteresirani so nedavno ustanovili civilno iniciativo, ki si želi sodelovati pri vseh odločitvah o nadaljnjem urejanju trga. Med člani je tudi podjetnik in občinski svetnik Aleksander Lemut, direktor podjetja Fama, ki ima na Lavričevem trgu enega večjih marketov.

“Nesporno je treba trg prenoviti. Komunalni vodi so v katastrofalnem stanju, poskrbeti je treba tudi za zunanjo podobo. V civilni iniciativi ne nasprotujemo ideji, da se mu da dodatno vsebino, smo pa proti temu, da se ga v celoti zapre za promet, razen za intervencijo in časovno omejeno dostavo,” pravi Lemut.

Dodaja, da ne gre prehitevati. “Najprej potrebujemo idejno rešitev, da bomo vedeli, o čem sploh govorimo. Zdi pa se nam, da popolna zapora ne bo prinesla pozitivnega učinka, ampak nazadovanje. Mislim, da bi se lahko promet na trgu dovolj dobro uredilo z doslednim izvajanjem občinskega odloka. V civilni iniciativi ne stopamo na okope, z občino želimo soustvarjati vsebine trga,” še dodaja Lemut.

Župan Tadej Beočanin ustanovitev civilne iniciative pozdravlja. “Menimo, da bomo skupaj hitreje prišli do vsebin, ki si jih mestno jedro zasluži. Zagotovo bo sodelovanje koristno tudi pri konkretnem urejanju infrastrukture na trgu. Še vedno smo prepričani, da bodo tudi prebivalci in lastniki lokalov več pridobili, kot bodo izgubili s sedanjimi parkirnimi mesti. Parkirana vozila ne gredo vštric z našo predstavo o trgu kot živem središču mesta, kamor bodo občani prihajali z veseljem po opravkih ali zaradi sproščenega druženja,” je prepričan.

Dela naj bi začeli v letu 2017

V upravi občine zagotavljajo, da parkiranja na trgu letos ne bodo spreminjali, bodo pa poostrili nadzor. Hkrati naj bi uredili nadomestna parkirišča za starim mlinom, preverjajo pa še nekatere lokacije. “Z deli bi začeli leta 2017. Prej si bomo vzeli čas in skrbno premislili o novih vsebinah, tudi za zapolnitev lokalov v starem mestnem jedru, in pripravili projektne podlage, s katerimi bomo sodelovali na razpisih za denar EU,” dodaja Beočanin.

Z zaporo za promet pa se ne strinja nekdanji župan Marjan Poljšak, sicer tudi stanovalec v eni od bližnjih ulic. “O placu naj odločajo tisti, ki ga največ uporabljajo. Zakaj bi morali stanovalci z Lavričevega trga parkirati za gradom, na burji? Nobene logike ni, da nam vsiljujejo rešitve, ki bi ljudem otežile bivanje. Promet mora ostati, če ga je treba urediti, naj za to poskrbijo. Kaj nam bodo nove vsebine? Prvi in osnovni pomen placa je praznovanje 5. maja 1945. In nikoli doslej ni bilo nobene težave, če smo trg ob tej priložnosti ali pa za silvestrovo za dva dneva zaprli za promet, zato da so se občani družili. Kakšna zabava, kakšna igrala za otroke! Mame lahko otroke peljejo v park,” v svojem tonu razglablja Poljšak.

Strinja se sicer, da je treba v središču mesta prenoviti komunalno infrastrukturo in stanovalcem zagotoviti udobno življenje, a je prepričan, da za to ni potrebna velika in draga naložba. “Razen če bi rad nekdo na ta račun tu nekaj zaslužil. Zato se razmišlja o veliki naložbi in pritiska na ljudi, ne upošteva pa se, kaj si želijo v resnici,” dodaja Poljšak.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano