Pomena turizma se še vedno premalo zavedamo

Na Dnevih slovenskega turizma so se včeraj nadaljevale razprave o tem, kako prevetriti slovenski turizem, da bo sledil vse večjemu povpraševanju predvsem tujih gostov. O tem so govorili na 18. slovenskem turističnem forumu. Ob tem je potekal tudi 62. Gostinsko turistični zbor, srečanje predsednikov turističnih društev in zvez ter prireditev Moja dežela - lepa in gostoljubna.

18. slovenski turistični forum je z udeležbo domačih in tujih 
strokovnjakov iskal odgovore na to, kako oplemenititi turistično ponudbo.  Foto: Nace Novak
18. slovenski turistični forum je z udeležbo domačih in tujih strokovnjakov iskal odgovore na to, kako oplemenititi turistično ponudbo.  Foto: Nace Novak

NOVA GORICA > Središče mesta je bilo včeraj polno turističnih delavcev, ki so hiteli obiskovati različne dogodke na različnih lokacijah v okviru dnevov slovenskega turizma.

Glavnina dogajanja je potekala v Hitovi Perli. Tam se je že zjutraj začel 18. slovenski turistični forum, razdeljen na tri dele. Vsi so obravnavali t.i. RE-invencije, kar je rdeča nit letošnjega osrednjega strokovnega dogodka v turizmu. Prvi je obravnaval RE-invencije v brandingu, drugi destinacijski management, tretji pa nove možnosti in pristope v razvoju turističnih produktov.

V drugem sklopu je beseda tekla o organizaciji destinacijskega managementa (DMO), ki skozi jasno vizijo in inovativne prijeme ustvarja vrednost za ljudi, ki tam živijo in delajo, ponudnike, ki od turizma živijo, in za obiskovalce. Tako zastavljena DMO v tesni povezavi z lokalno skupnostjo je osnova za trajnostni razvoj na tem področju.

Primorske vrste med domačimi in tujimi govorci je na to temo zastopal direktor LTO Bovec Janko Humar, ki se je na podlagi dolgoletnih izkušenj v turizmu sprehodil skozi zgodovino slovenskega destinacijskega managementa.

“Pomen turizma je pri nas v zadnjih letih silno zrasel, mi pa se tega še vedno premalo zavedamo,“ je navrgel in postregel s podatkom o rasti turizma v BDP, ki je leta 2000 predstavljal 5,5-odstotni delež, lani pa že 12,7-odstotni delež.

Ker se je v obdobju od osamosvojitve področje destinacijskega managementa povzdigovalo, pa potem spet zanemarjalo kot nekaj nepotrebnega, smo po Humarjevem mnenju danes na isti točki kot pred dvajsetimi leti.

“Destinacijski management je ključen za razvoj turizma. Ne vidim druge alternative, kot da se usedemo skupaj in najdemo rešitve za sodelovanje med javnim in zasebnim sektorjem,” je še pojasnil.

“Če v turizmu dosegate 13 odstotkov BDP, ne razumem, kako da politiki tega ne dojemajo. Oni bi morali poskrbeti za pravila, nekakšno avtocesto za razvoj turizma, potem pa roke proč in naj pride zasebni sektor zraven,” je povedal Harry John, direktor Made in Be! iz švicarskega Berna.

Del pestrega dogajanja DST predstavlja tudi 62. Gostinsko-turistični zbor, ki povezuje preko 5000 udeležencev in več kot 300 domačih in tujih tekmovalcev v 30 različnih kategorijah. Na sporedu je tekmovanje v pripravi in postrežbi menija, tekmovanje hotelskih receptorjev, sobaric, vinskih svetovalcev in podobno. Poleg tega je na ogled tudi več razstav; od gostinske opreme, kulinarike, pogrinjkov ... Gostinsko-turistični zbor se bo nadaljeval tudi danes.

V novogoriškem kulturnem domu je Turistična zveza Slovenije (TZS) pripravila srečanje predsednikov turističnih društev in zvez. Pod njenim okriljem je potekala tudi prireditev Moja dežela - lepa in gostoljubna 2015 ter obeležitev 110-letnice delovanja. S turizmom in gostinstvom povezani domači ponudniki pa so se predstavili v okviru prireditve Okusimo Goriško. NACE NOVAK


Najbolj brano