Podpora Gašperšiču še nejasna

Poslanci koalicije se bodo o tem, ali naj na glasovanju o interpelaciji vzamejo v bran ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, odločili šele po pogovoru z njim. Minister naj bi poslanske skupne SMC, SD in Desus obiskal prihodnji teden, glasovanje o interpelaciji pa naj bi bilo ena od točk redne seje državnega zbora, ki se bo začela 19. septembra.

Poslanci DZ bodo o interpelaciji ministra Petra Gašperšiča 
odločali na redni septembrski seji. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Poslanci DZ bodo o interpelaciji ministra Petra Gašperšiča odločali na redni septembrski seji. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > Predsedniki strank koalicije in vodje poslanskih skupin so na včerajšnjem prvem koalicijskem srečanju po počitnicah govorili tudi o interpelaciji ministra Petra Gašperšiča. Koalicija ministra še ni brezpogojno vzela v bran.

Prva je na potezi SMC

Ali Gašperšič zlasti po junijskem dogajanju v Luki Koper in številnih očitkih, da zavira začetek gradnje drugega tira, še uživa podporo koalicije, bo bolj znano prihodnji teden, ko bo minister opravil pogovore v poslanskih skupinah.

V koaliciji so se dogovorili tudi za sestanek z ministrico za zdravje Milojko Kolar Celarc na temo zdravstvene reforme in čakalnih dob. V Desus izpostavljajo, da so od ministrice pričakovali več in da so, če tega ne bo naredila ona, pripravljeni sami v parlamentarno proceduro vložiti predloge nekaterih reformnih zdravstvenih zakonov. Koalicija je zdaj približno na polovici mandata, zato je sredi septembra pričakovati tudi širši koalicijski vrh, na katerem bi se pogovorili o prioritetah za prihodnji dve leti.

V SD in Desus pravijo, da bodo počakali, kaj o ministru porečejo v SMC. “Dogovorjeno je, da gre najprej v stranko SMC in da oni najprej povejo, kakšno podporo uživa minister za infrastrukturo,” je pojasnil predsednik Desus Karl Erjavec. V Desus se bodo o podpori Gašperšiču odločali glede na to, kako bo potekal pogovor z njim v poslanski skupini “in tudi glede na to, kakšne podpore bo deležen v SMC”, je dejal. Vodja poslancev Desus Franc Jurša je sicer razkril, da nekateri njihovi poslanci Gašperšiča podpirajo, drugi pa ne, zato možnosti, da bi ga podprl le del poslanske skupine, ne izključuje.

Matjaž Han, vodja poslancev SD, je včeraj potrdil, da je tudi pri njih glede Gašperšiča še vse odprto in dodal, da je tako “verjetno tudi v največji stranki.”

Vlada ga načeloma podpira

Po besedah vodje poslanske skupine SMC Simone Kustec Lipicer bodo končno oceno o ministrovem delovanju sprejeli po sestanku z njim. Kot je znano, sta pomisleke o ravnanju Gašperšiča javno izrazila primorska poslanca SMC Tilen Božič in Marko Ferluga. Oba sta zaradi junijskega dogajanja v Luki Koper celo zamrznila članstvo v stranki SMC. Božič je za slovensko tiskovno agencijo povedal, da je treba zdaj počakati na pogovor z ministrom. Ferluga nam je povedal, da se bo o podpori ministru odločal po lastni presoji. Napovedani obisk ministra v poslanki skupini na to presojo verjetno ne bo bistveno vplival, vseeno pa se koprskemu poslancu zdi prav, da počaka na Gašperšičev nastop v poslanski skupini in se šele nato javno opredeli za ali proti interpelaciji. Gašperšič bo za prepričevanje Ferluge potreboval močne argumente. Moral bo tudi zelo jasno povedati, kaj in kako namerava delati v prihodnje. “Dejstvo je, da se bo moral zelo potruditi bolj z dejanji kot z besedami,” pravi koprski poslanec.

Gašperšič sicer uživa podporo vlade. V odgovoru na interpelacijo, ki ga je predstavil vladi, je zavrnil vse očitke iz interpelacije in ocenil, da je primarni cilj interpelacije politična diskreditacija in preprečitev izvedbe projekta drugi tir z javno-zasebnim partnerstvom.

Premier Miro Cerar naj bi še ta teden v državni zbor formalno poslal predlog, da naj nova ministrica za finance postane Mateja Vraničar Erman.

Interpelacijo zoper ministra za infrastrukturo so junija pripravili v ZL, s podpisi pa so jo podprli v poslanski skupini nepovezanih poslancev in nepovezani poslanec Andrej Čuš. Avtorji interpelacije vidijo v Gašperšiču eno glavnih ovir, da se gradnja drugega tira med Koprom in Divačo ne premakne z mrtve točke, očitajo pa mu še, da je promotor privatizacije strateške državne infrastrukture. V primeru Darsa in Luke Koper naj bi tudi nezakonito vplival na člane nadzornih svetov obeh družb.

JANA KREBELJ


Najbolj brano