Po pomoč prihaja malo ljudi, a kdor pride, je res v hudi stiski

Pred vrati informacijske pisarne za osebe v socialni stiski, ki so jo pred poldrugim mesecem odprli v Novi Gorici, za zdaj še ni gneče. Kar ni nujno slabo, meni Darijan Krpan iz Fundacije Bit Planota, ki je nosilec projekta: “Večinoma gre za zahtevne primere, ki se jim zato, ker ni navala, lahko bolj posvetimo.” Prepričan je, da bo sčasoma, ko se bo glas o pisarni bolj razširil, prihajalo vse več pomoči potrebnih.

Informacijska pisarna deluje poldrugi mesec, za zdaj gneče 
ni. “Primeri so zahtevni, zato se jim lahko bolj posvetimo,” 
pravi Darijan Krpan iz Fundacije BIT Planota.  Foto: Leo Caharija
Informacijska pisarna deluje poldrugi mesec, za zdaj gneče ni. “Primeri so zahtevni, zato se jim lahko bolj posvetimo,” pravi Darijan Krpan iz Fundacije BIT Planota.  Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA > Ko so v začetku septembra v Ulici Gradnikove brigade 63 v objektu, kjer ima Karitas svoje prostore, odpirali informacijsko pisarno za ljudi v socialni stiski, predstavniki 24 socialnih, humanitarnih in sorodnih organizacij, ki so se združili pod vodstvom Fundacije BIT Planota, pravzaprav niso vedeli napovedati, koliko ljudi bo potrebovalo njihovo pomoč. Vedeli pa so, da je na Goriškem veliko posameznikov in družin, ki so se zaradi takšnih ali drugačnih okoliščin znašli v stiski in iz nje ne zmorejo sami najti izhoda.

“Ker ni navala, se ljudem lahko bolj posvetimo”

“Ni namen, da dobimo masovno število ljudi, ampak da pomagamo tistim, najšibkejšim,” je ob odprtju povedal Darijan Krpan iz Fundacije BIT Planota. Mednje sodijo brezposelni, invalidi, žrtve družinskega nasilja, brezdomci, kronični bolniki in druge ranljive skupine ljudi.

Napovedi, da navala ne bo, se uresničujejo. Po eni strani zato, ker se osebe v socialni stiski velikokrat težko odločijo, da potrkajo na vrata pristojnih ustanov. “Pričakovali smo, da bo tako. Miniti mora še nekaj časa, da se zadeva 'usede', delati moramo še na promociji,” dodaja Darijan Krpan, ki pa pravi, da ni nujno slabo, da je obisk na začetku manjši. “Pri veliki večini ljudi, ki so prišli, gre za zahtevne primere, pri katerih se je nakopičilo več težav naenkrat, zato je treba najprej najti bistvo problema in razjasniti stvari, preden vidimo, kako jim najbolje pomagati. Ker navala ni, se jim lahko bolj posvetimo,” pojasnjuje.

Konzorcij organizacij je načrtoval, da bodo v okviru projekta zaposlili štiri ljudi, med tednom bo pisarna odprta med 8. in 17. uro, obljubljena so tudi dežurstva. Za zdaj delujejo v okrnjeni obliki. V pisarni sta dve osebi prek javnih del, tudi urnik je nekoliko krajši. “Upoštevati moramo kadrovske danosti. Sčasoma bomo videli, kdaj so potrebe največje in bomo temu primerno urnik prilagodili,” pravi Krpan. Prosilci lahko za informacije in nasvete pokličejo tudi na brezplačno številko 080 1612.

Pisarne bi radi še razširili

Čeprav socialne stiske brez finančnih težav skorajda ni, je “le” tretjina ljudi doslej prišla v pisarno s prošnjo za denarno pomoč pri plačilu položnic. Ostale so po pogovoru napotili k tistim institucijam, ki so pristojne in so lahko zadevo uspešno uredile v prid prosilcev. “Odziv partnerjev, od nevladnih organizacij pa do javnih institucij, je zelo dober,” potrjuje Krpan. Dogovarjajo se tudi o skupnih akcijah, načrtujejo dobrodelno prireditev, s katero bi dobili še nekaj prepotrebnega denarja za delovanje, med tednom pa bi posamične organizacije bile prisotne v pisarni in predstavljale svoje programe ter obenem pomagale pri delu s strankami.

“Kaže se potreba po čim bolj tesnem povezovanju institucij na področju sociale. Ljudje v stiski trkajo na različna vrata. Bolj ko si izmenjujemo informacije, laže jim pomagamo hitro najti rešitev,” poudarja Krpan. Prepričan je, da bo sčasoma prihajalo vse več ljudi, zaposleni v pisarni bodo pridobili več izkušenj, zato že razmišlja o nadgradnji: “Delamo na tem, da bi te vrste pisarn razširili tudi na okoliške občine, predvsem pa, da se o njih razširi glas med ljudmi, ki so pomoči potrebni.”

MITJA MARUSSIG


Najbolj brano