Po padcu meje ostrejši nadzor

Ob poostrenih nadzorih na mejah, povezanih z begunsko problematiko, so avtoprevozniki opozorili tudi na težavo, ki jim je že dalj časa trn v peti. Gre za pogoste kontrole italijanskih varnostnih organov na meji z Italijo, ki se pogosto končajo s plačilom kazni, v vsakem primeru pa voznikom vzamejo veliko časa, ki je v tem poslu denar. Na italijanski strani se o tej temi sploh nočejo pogovarjati.

Na območju mejnega prehoda Vrtojba včeraj nismo videli 
italijanskih policistov, avtoprevozniki pa zagotavljajo, da 
izvajajo tam  nadzor    večkrat na teden. Foto: Nace Novak
Na območju mejnega prehoda Vrtojba včeraj nismo videli italijanskih policistov, avtoprevozniki pa zagotavljajo, da izvajajo tam nadzor večkrat na teden. Foto: Nace Novak

VRTOJBA > “Predvsem na mejnem prehodu Vrtojba so različni italijanski varnostni organi stalno prisotni. Na naše prevoznike prežijo večkrat na teden. Ne gre za vzpostavljanje prometne kulture, ampak za golo kasiranje. Pri tovornjaku lahko vedno najdejo kaj takega, kar jim ne 'štima', kazni pa so visoke, od 70 evrov dalje,” je povedal Jurij Čeferin, direktor podjetja Avtoprevoz Tolmin in dodal, da se vsak šofer boji teh kontrol.

“Sodimo, da je ustavljanje avtoprevoznikov na meji v navzkrižju s schengenskim režimom, saj gre za onemogočanje prostega pretoka. To vprašanje smo že postavili evropski komisarki Violeti Bulc, ker menimo, da gre za kršenje evropskega mejnega režima,” je povedal Lojze Rehar, prokurist v podjetju Resped logistika, ki je tudi predsednik Avtoprevozniške zbornice Slovenije.

Po njegovem vedenju naj bi bil argument organov nadzora, da je na območju mejnega prehoda najlažje ustavljati.

Nobenih premikov na bolje

Kot član posebne komisije na ministrstvu za promet je pojasnil, da so to problematiko že večkrat izpostavili tudi zunanjemu ministrstvu, zaenkrat pa ne kaže, da bi se karkoli premaknilo na bolje. “Da se razumemo, nismo proti nadzoru, saj smatramo, da nam tisti, ki krši predpise, predstavlja nelojalno konkurenco, mislimo pa, da bi moral biti ta drugače, sistemsko urejen,” je še pristavil.

Z Direktorata za promet na ministrstvu za infrastrukturo so sporočili, da navedene težave trajajo že več let, potencirale pa so se s pristopom Slovenije k Evropski uniji v letu 2004. Od takrat imajo namreč slovenski cestni prevozniki olajšan pristop na trg cestnih prevozov v države članice EU. Zaradi tega so italijanski prevozniki izgubljali stranke na račun naših prevoznikov. Razlogi za to pa so bili različni, med njimi tudi kvaliteta in nižje cene storitev.

“Italija poskuša na različne načine vplivati na delovanje slovenskih prevoznikov na njihovem ozemlju. Ena od najpogostejših praks je poostren nadzor nad našimi prevozniki. Slovenija se že več let trudi za sklic mešane komisije za cestne prevoze, a z italijanskega strani žal ni odziva. Zaenkrat lahko le upamo, da se nam bo v bližnji prihodnosti uspelo srečati, da poskušamo urediti to problematiko,” je navedel Marjan Nahtigal z direktorata za promet.

“Čas je v našem poslu denar”

“Ti nadzori potekajo pogosteje kot trikrat na teden. Ne samo takoj za mejo, ampak tudi na cestninskih postajah, na primer na tisti v Vilešu. Preverjajo vse; težo, tehnično izpravnost, tahografe in podobno. To je moteče in stane. Vozila so praviloma izpravna, a tudi če je vse v redu, lahko šofer izgubi eno uro, kar pomeni veliko. Zaradi tega lahko zamudi pri dostavi oziroma nalaganju tovora, saj bi v tem času prevozil sto kilometrov. Čas je v našem poslu denar,” so povedali tudi v Prevozništvu Klaut.

“Vemo, da je italijanski tovorni promet ob meji propadel. Že pred padcem meje oziroma še v času Jugoslavije, ko je bilo posla ogromno, so italijanske agencije najemale naše prevoznike, ker so bili cenejši in so imele od tega velike provizije. Danes italijanskih prevoznikov od tu do Vidma praktično ni več. Od stotih so ostali mogoče le še trije,“ je kot enega od razlogov za “nagajanje” omenil Marinko Pintar, lastnik podjetja Pintarsped. Tudi on je potrdil, da je nadzora več, kot ga je bilo pred padcem meje, da se Italijani ne zmenijo za pritožbe z naše strani ter sklenil, da ne ustavljajo le Slovencev, ampak prevoznike z vse Evrope, za katere pa danes vozijo pretežno šoferji iz vzhodnoevropskih držav.

NACE NOVAK


Najbolj brano