Pipistrel z naslednjo generacijo letal - dvosedežniki

Pipistrel bo na letalski prireditvi Salon de Blois v Franciji, ki bo ta konec tedna, premierno predstavil inovativen koncept šolskega dvosedežnega električnega letala WATTsUP. Ajdovsko podjetje bo letalo začelo serijsko izdelovati prihodnje leto, predvidena tržna cena brez DDV bo pod 100.000 evri, so sporočili iz Pipistrela.

Direktor Pipistrela Ivo Boscarol Foto: Leo Caharija
Direktor Pipistrela Ivo Boscarol Foto: Leo Caharija

AJDOVŠČINA > Model WATTsUP, ki ga je Pipistrel predstavil ob praznovanju 25-letnice podjetja, predstavlja naslednjo generacijo električnih letal. Razvili so ga v sodelovanju s podjetjem Siemens, ki je zagotovilo glavne komponente električnega pogona. Prav vsak posamezen element letala je bil izpopolnjen z namenom, da bi bil lažji, bolj učinkovit in bolj zanesljiv. 85 kilovatov močan električni motor tehta le 14 kilogramov.

Direktor Pipistrela Ivo Boscarol je povedal, da je ob nenehni rasti stroškov goriva nujno, zmanjšati stroške šolanja pilotov. “Naša rešitev je prvo povsem električno vadbeno letalo. Tehnologija, ki smo jo razvili prav za to letalo, zniža začetne stroške poučevanja pilotov za kar 70 odstotkov in letenje naredi bolj dostopno kot kdajkoli do zdaj,” je dejal.

Letalo je zasnovano na podlagi preizkušenih Pipistrelovih letal, kakršnih nekaj sto leti po vsem svetu. 17 kilovatih ur močan baterijski komplet je z novo generacijo Pipistrelove tehnologije upravljanja energije ter baterij zasnovan tako, da se lahko bodisi zamenja v nekaj minutah ali pa napolni v manj kot uri. V primeru odpovedi enega seta baterij ga popolnoma nadomesti drugi.

Zmogljivost dvosedežnega električnega vadbenega letala WATTsUP je prilagojena potrebam letalskih šol. Odlikujejo ga kratka vzletna razdalja, dviganje z več kot petimi metri na sekundo in zmožnost letenja najmanj eno uro z dodatno 30-minutno rezervo. Prilagojeno je letenju v t.i. šolskih krogih, tako da se pri vsakokratnem spuščanju povrne 13 odstotkov energije, kar povečuje trajanje letenja, poveča kot spuščanja in omogoča pristanke na kratkih stezah.

Letalo WATTsUP izpolnjuje evropske kriterije ultralahkih letal in mednarodne tehnične kriterije lahkih športnih letal (LSA) ter tudi standarde za električne letalske pogone. Pridobilo je že certifikat v Franciji.

“Pričakujemo, da mu bodo kmalu sledili certifikati drugih držav, zlasti ZDA. V ta namen smo pri upravi ameriškega letalstva (FAA) že zaprosili za dovoljenje za šolanje na njem v kategoriji lahkih športnih letal. Letalo WATTsUP je naš peti projekt na področju električnega letalstva in drugi, ki se bo serijsko izdeloval ter prodajal,” je poudaril Boscarol.

STA


Najbolj brano