Ozko grlo ovira vodo in dogovor

Zaradi spora o razbremenilniku v Feiglovi ulici se je obnova dela omrežja v okviru centralne čistilne naprave ustavila. Ne po naši krivdi, pravijo stanovalci. Prepričani so, da se bodo razmere ob visokih vodah zanje poslabšale, če projekta ne dopolnijo oziroma ne najdejo bolj ustrezne rešitve.

Stanovalci Feiglove ulice opozarjajo, da je most ozko grlo, tam je že večkrat poplavljalo. Zato 
zahtevajo, naj se vode iz  razbremenilnika v potok stekajo za in ne pred mostom.  Foto: Mitja Marussig
Stanovalci Feiglove ulice opozarjajo, da je most ozko grlo, tam je že večkrat poplavljalo. Zato zahtevajo, naj se vode iz razbremenilnika v potok stekajo za in ne pred mostom.  Foto: Mitja Marussig

ŠEMPETER > “Ne gre za nagajanje. Od vsega začetka bi radi zadeve uredili z dogovorom. Ta projekt delamo za 50 let. Če ga naredimo narobe, bo vedno narobe,” zatrjuje Sergij Premrl. “Z dogovorom, ki ga ponujamo, bi bistveno pocenili gradnjo, skrajšali roke in se izognili zapletom,” dodaja Borut Vesel. Sosed Alojz Plesničar pritrjuje: “Zavedamo se odgovornosti, v interesu vseh je, da se gradnja čim prej zaključi. A do rešitve je treba priti s sodelovanjem.”

“Most je ozko grlo, poplav bo še več”

Stanovalci pravijo, da tega do zdaj ni bilo. V pritožbo na gradbeno dovoljenje, po kateri je postopek obnovljen in so zdaj stranke v postopku, so bili prisiljeni, ker jih je podjetje Vodovodi in kanalizacija (VIK) seznanilo s projektom tik pred zdajci, zdaj pa zavrača dogovor in njihove pomisleke, zatrjujejo.

Glavni je ta, da se bo, če bodo zgradili načrtovan razbremenilnik, močno poslabšale razmere ob visokih vodah v tem delu Šempetra. Tamkajšnji železniški most je namreč ozko grlo, z vidika visokih vod je neustrezen tudi cestni most 250 metrov pred njim. V zadnjih osmih letih je na tem delu kar trikrat poplavilo. Če bo tam izliv iz razbremenilnika, bo samo še dodatno obremenilo Vrtojbico, zatrjujejo, po novem z onesnaženo vodo. Da so njihovi pomisleki upravičeni, meni tudi inženir Franc Maleiner iz podjetja Vodan, pri katerem so pridobili strokovno mnenje.

“Železniški most po izvedeni poplavni študiji predstavlja najbolj kritično mesto zajezbe v Šempetru, ki se nahaja na srednje poplavnem področju tudi po podatkih Agencije RS za okolje. Zato zahtevamo, da se preliv iz razbremenilnika izvede za in ne pred mostom!” zahteve strne Vesel. Zaradi izkušenj s poplavami zahtevajo, naj stroka preveri podatke iz poplavne študije, za katere menijo, da niso popolni, in študijo po potrebi dopolni. Trdijo, da je ARSO izdal vodno soglasje brez upoštevanja priporočil iz poplavne študije, zato je “močno vprašljivo in zahteva ponovno preverjanje.” Menijo, da bi vse težave odpravili, če bi poglobili strugo Vrtojbice. S tem se strinjajo tudi v VIK, a za zdaj ta rešitev odpade, saj je ta postopek bistveno bolj dolgotrajen in potrebujejo dovoljenje ARSO.

Naj bodo dostopi čim manj ovirani

Upravna enota o gradbenem dovoljenju še odloča. Stanovalce in VIK je pozvala, naj se dogovorijo. Pogovarjali so se še, kako bo potekala gradnja. VIK, kjer trdijo, da drugačne rešitve od načrtovanih ne pridejo v poštev, je poslal terminski plan. “Dobili smo delni odgovor in še to ne vsi, pozvali smo, naj ga dopolnijo. V interesu nam je, da bo gradnja čim krajša, da bomo imeli čim manj časa oviran dostop in da bo čim manj hrupa,” pravi Mitja Urbančič. In če s svojimi zahtevami ne bodo uspeli? “Delali bomo na tem, da se dogovorimo,” Urbančič potrjuje, da si prizadevajo za konstruktivno rešitev.

MITJA MARUSSIG


Najbolj brano