Ocena pacientov se giblje med prav dobro in odlično

Psihiatrična bolnišnica je sistem zagotavljanja varnosti pacientom in kakovosti dela še drugič potrdila z mednarodno akreditacijo, tokrat ameriške komisije AACI. Dodala ji je še najvišji ISO certifikat in specifični standard sistema vodenja kakovosti za zdravstvene organizacije.

Lidija Mrak, Bogdan Tušar in dr. Marko Pišljar največ dajo na 
kakovost oskrbe pacientov.  Foto: Saša Dragoš
Lidija Mrak, Bogdan Tušar in dr. Marko Pišljar največ dajo na kakovost oskrbe pacientov.  Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Američani so preverili vse, od vodenja bolnišnice do urejenosti okolja. Srž je varnost pacientov in obvladovanje tveganj. Tu bolnišnica pozitivno izstopa, saj je njen register tveganj vse bolj prazen. Pred dvema letoma se, denimo, noben pacient ni okužil z MRSA, znatno manj je preležanin, le 2,5 odstotka že odpuščenih so morali hitro znova hospitalizirati. Več padcev pa gre pripisati obveznosti, da zabeležijo in odpravijo nevarnost za vsak najmanjši zdrs.

Visoka kakovost je delo več generacij

PBI ima že uveljavljenih 15 kliničnih poti za enotno spremljanje in zdravljenje specifičnih skupin obolelih.

Največjo odgovornost za varnost nosijo delavci zdravstvene nege. “Sodelovali smo pri vseh popisih postopkov s pacienti s ciljem, da bi jih poenotili. To omogoča učinkovit in objektiven prenos informacij med sodelavci in pripravo realnih kazalcev kakovosti. Sproti ugotavljamo, kje smo dobri in kaj lahko izboljšamo. Krepimo zavest o pomenu prijaznega, spoštljivega odnosa do pacientov, a tudi med nami samimi, kar je predpogoj kakovostnih in varnih storitev za paciente,” je povedala pomočnica direktorja za področje zdravstvene nege Lidija Mrak.

O kakovosti dela morda še največ pove zadovoljstvo pacientov, ki ga spremljajo poldrugo desetletje. Leta 2014 je standardiziran vprašalnik izpolnila tretjina od okrog 1500 odpuščenih pacientov. Njihova povprečna ocena se je povzpela na 4,44 od petih možnih točk. Najviše so ocenili odnos zaposlenih do njih.

“Uresničevanje sistema kakovosti je zahteven proces, saj so predstave o njej zalo subjektivne. Ker smo šli v preverjanje s podporo vseh zaposlenih pomeni, da je zavedanje, da smo za kakovost zadolženi in odgovorni vsi, visoka. Na zelo uspešno presojo smo ponosni, se pa zavedamo, da so k njej pripomogle tudi številne generacije zaposlenih pred nami,” je dodal direktor bolnišnice Bogdan Tušar.

Na dolge čakalne dober nimajo vpliva

“Akreditacija pomeni dodatno spodbudo k razvoju sodobnega psihiatričnega zdravljenja in celostne obravnave duševnih bolezni, ki bosta omogočala uvajanje novih metod in oblik dela s pacienti in postopen prehod v dnevne oblike, ambulantno in skupnostno zdravljenje,” je poln načrtov predstojnik PBI dr. Marko Pišljar.

Bolnišnica ohranja okrog 1650 pacientov letno, strmo pa narašča obisk v ambulantah. Lani jih je bilo že blizu 13.000. “Ker je bilo pomanjkanje ambulant občutno, smo jih širili tako v bolnišnici kot v regiji. Tudi s kadri, saj v njih poleg psihiatrov deluje še klinični psiholog. Stiske, bodisi zaradi starosti, odvisnosti ali pa depresij, anksioznih in prilagoditvenih motenj, naraščajo,” je povedal Pišljar.

Ambulant je zato še premalo. Za rešitev ključnega problema, skrajšanja čakalnih dob (na prvi sprejem je treba čakati od 60 dni v Idriji pa do 130 dni v Postojni), bi bila nujna korenita sprememba v zdravstvu in psihiatriji. PBI bo v okviru svojih zmožnosti kakšno ambulanto še odprla. “Zavedamo se, da smo bolnišnica na robu Primorske in da se moramo zato še bolj dokazovati. Ne le, da imamo dobre programe v bolnišnici, ampak da znamo pomagati tudi v skupnosti,” je poudaril Tušar.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano