Nepazljivost bi jih lahko stala milijone evrov

Na bovškem letališču, kjer so z denarjem EU zgradili upravno stavbo, hangar in infrastrukturo, so se le po naključju izognili možnosti, da bi se na njem vgnezdil zasebnik. Da nekdo kupuje letališko stezo, so zaznali tik pred zdajci. Ponudili so višjo ceno in letališko stezo odkupili.

Letališka steza je le po sreči pristala v občinskih rokah, lahko pa bi se zgodilo, da bi se morali  ukvarjati z zasebnim lastnikom.  Foto: Neva Blazetič
Letališka steza je le po sreči pristala v občinskih rokah, lahko pa bi se zgodilo, da bi se morali ukvarjati z zasebnim lastnikom.  Foto: Neva Blazetič

BOVEC > S tem so se izognili morebitnim zapletom, ki bi v najslabšem možnem scenariju morda lahko pripeljal celo do tega, da bi EU morali vračati milijone evrov. V primeru, da bi letališka steza prešla v zasebne roke, bi z lastnikom lahko zelo lepo sodelovali, lahko pa tudi ne.

“Bi zelo tenko piskali”

“Če bi letališka steza pristala v rokah zasebnika, ki bi imel pogoltne interese, bi občina tenko piskala. Če špekuliramo: lahko bi občini postavil visoko najemnino, ki je ne bi mogla plačati. Lahko bi zahteval zamenjavo s kakšno drugo strateško dragoceno parcelo. Najbolj dramatičen scenarij bi bil ta, da bi preprečil dostop do svojega zemljišča, torej do letališke steze. To pa pomeni, da letališče ne bi moglo obratovati in bi morali vračati več milijonov evrov denarja, ki smo ga za posodobitev v preteklosti dobili na razpisu EU,“ so najslabše možne potencialne scenarije premlevali na četrtkovi seji bovškega občinskega sveta. S sklepom o nakupu letališke steze po višji ceni, kot jo je ponudil konkurent, in s podpisom pogodbe z Družbo za svetovanje in upravljanje (DSU), je občina postali lastnica letališke steze.

Ugoden odkup

Občina bo morala za okoli 80.000 kvadratnih metrov kmetijskega zemljišča, po katerem poteka letališka steza, v desetih letih državi plačati 81.500 evrov. Kot je bilo slišati na seji občinskega sveta, je zasebnik ponudil 79.000 evrov. “Še dobro smo prišli skozi. Država ni postavljala visoke cene,” so soglašali svetniki.

Kritični sta še dve parceli, pri hangarju in na območju, ki je v skladu s prostorskim načrtom namenjeno za športni park. Sta prav tako v lasti DSU. Čeprav ju delno varuje občinska stavbna pravica, bo treba hitro ukrepati, da ne bo prišlo še do kakšnega neljubega presenečanja.

Drugače se je obrnilo na bovškem golf igrišču. Zaradi neplačanih dolgov ribniškemu skladu je država prodajala parcelo, kjer je vadbišče. Odgovorni so to prepozno zaznali in sredi strateško pomembnega igrišča je prešla v zasebne roke. Kot so omenili na občinskem svetu, je lastnik golfist z interesom za čim boljše delovanje igrišča.

V preteklosti premalo pazljivi

Celotna zgodba z letališko stezo ima dolgo in zapleteno brado. Kmetijsko zemljišče, po katerem poteka, je bilo v skladu s pogodbo o ureditvi premoženjsko pravnih razmerij z nekdanjim lastnikom, zagrebškim Krašem, pred dvema letoma preneseno v last slovenske države oziroma DSU. Že takrat je bilo opozorjeno, da gre za strateško pomembno zemljišče in da sta na letališču poleg steze še dve strateški zemljišči, kjer naj ima občina prednostno pravico. Takratni župan Siniša Germovšek je deloval v smeri, da bi letališko stezo uvrstili v javno infrastrukturo in da bi jo država predala občini brezplačno, vendar očitno ni bil dovolj prepričljiv. Pri pristojnih ministrstvih občina tudi ni uveljavila varovalk. Nihče ni računal, da se bo za zemljišče sredi letališča kdorkoli zanimal. DSU je dolžna tovrstna zemljišča prodajati z javnimi objavami. Ker ni bilo varovalk, se je seveda, z vso pravico in nič kriv, lahko prijavil kdorkoli.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano