Namesto v Bohinj z dolgimi nosovi domov

Sobotni pripetljaj na novogoriški železniški postaji je dvignil tlak kolesarjem, ki so želeli z vlakom do Bohinjske Bistrice. Kljub vrhuncu sezone na Slovenskih železnicah niso zagotovili dodatne garniture za kolesa, tako da jih je približno 20 ostalo na peronu. Na vlak so naložili le šest koles, kolikor je bilo razpoložljivih mest.

Del kolesarskih izletnikov, ki se jim v soboto ni uspelo odpeljati z vlakom do Bohinjske Bistrice Foto: Uroš Komel
Del kolesarskih izletnikov, ki se jim v soboto ni uspelo odpeljati z vlakom do Bohinjske Bistrice Foto: Uroš Komel

NOVA GORICA > “Zamislili smo si družinski izlet z vlakom do Bohinjske Bistrice, od tam pa s kolesi do jezera in nazaj, a smo ostali z dolgimi nosovi, še posebej otroci, ki so bili polni pričakovanja in so že prejšnji večer komaj čakali na dogodivščino,” začne pripoved o neljubem zapletu Uroš Komel iz Solkana.

S še eno družino z majhnimi otroki so se v soboto dopoldne namenili na omenjeni izlet. Na peronu so srečali še prijatelje, tako da je bila formirana neformalna skupina šestih odraslih in osmih otrok. Poleg tega sta na vkrcanje koles na vlak računali še dve kolesarsko opremljeni družini in dva kolesarska para, skupaj okoli trideset ljudi. Nekaj tudi iz sosednje Italije.

“Gospod in gospa, ki sta tudi ostala na peronu, sta povedala, da sta prejšnji dan poklicala na železnico in vprašala, če je treba prevoz koles rezervirati, pa so jima odgovorili, da ne,” je še povedal Komel, ki tega, kar se je zgodilo, ne more razumeti.

Kako da tega niso predvideli?

“To je bil 'naj' vikend tega poletja. Kako je mogoče, da na Slovenskih železnicah niso predvideli, da se bo na peronu pojavilo več kot šest kolesarjev?” mu ne gre v glavo. Pregovarjanje sprevodnika, da se kolesa vendarle naloži na vlak in se jih namesti v enega od vagonov na pol praznega vlaka, ni obrodilo sadov. Pa čeprav na Slovenskih železnicah (SŽ) promovirajo kombiniranje prevoza z vlakom s kolesarjenjem.

“Vlaki, ki poleti vozijo na najbolj obremenjenih odsekih, so dodatno okrepljeni s posameznimi garniturami. Žal zadostnega števila vagonov za hrambo koles, ki bi jih ob najbolj turističnih poletnih koncih tedna še kako potrebovali, preprosto ni na voljo,” so povedali na SŽ in dodali, da že dalj časa načrtujejo nakup novih potniških garnitur in potniških vagonov, kar pa je odvisno od odločitve lastnika - države.

“Žal nam je, mi bi, a...”

“Seveda razumemo razočaranje in tudi nezadovoljstvo vseh kolesarskih navdušencev, ki minulo soboto žal niso mogli na omenjeni vlak, in se jim opravičujemo za morebitne neprijetnosti. Zlasti skupinam več kolesarjev priporočamo, da o nameravanem potovanju z vlakom pravočasno obvestijo osebje na svoji železniški postaji ali v enem od klicnih centrov SŽ,” so še povedali. Tako bodo skušali zagotoviti dovolj potniških garnitur, če bo to seveda mogoče, še dodajajo.

Nič kaj spodbuden odgovor torej, ki potencialne kombinatorce izleta z vlakom in kolesom prej odvrača kot spodbuja k tovrstnemu aktivnemu preživljanju prostega časa. V druščini, ki je ostala na peronu, so šli kasneje natančneje brat, kako je s prevozom koles na vlaku in na spletni strani SŽ naleteli tudi na naslednjo navedbo: “...Vlakospremno osebje lahko odkloni prevoz kolesa le, če bi to dejansko oviralo druge potnike v vlaku, ali če bi se s prevozom lahko umazali ali poškodovali sedeži oziroma povzročila druga škoda.”

Turizem smo ljudje, pa tudi vlaki

Po Komelovem mnenju pravega razloga za odklonitev prevoza v soboto ni bilo. Prepričan je tudi, da bi jim sprevodnik lahko “šel na roko”. “Na SŽ bi na ta način dobili od nas nekaj denarja. Tistih 200 evrov bi se nabralo, a je očitno lažje samo terjati od države, češ, pomagajte nam,” jezi Komela.

NACE NOVAK


Najbolj brano