Namesto Pipistrela je Rokavski preliv preletel Francoz

Potem ko je prebral novico o tem, kako je Airbus preprečil Pipistrelu, da bi kot prvi preletel Rokavski preliv z električnim letalom, je Francoz Hugues Duval to storil sam s svojim električnim letalom Cri-Cri. Ivo Boscarol mu je čestital za podvig.

Ivo Boscarol je Francozu že čestital za podvig. Foto: Leo Caharija
Ivo Boscarol je Francozu že čestital za podvig. Foto: Leo Caharija

AJDOVŠČINA > Na spletni strani Airsoc.com piše, da je Hugues Duval opravil polet sinoči, zanj pa da ni potreboval nobenih dovoljenj, prijaviti je moral le načrt poleta. Tudi njega naj bi poskušali ustaviti tik pred poletom, vendar jih Duval ni poslušal in je uspešno preletel preliv med Francijo in Veliko Britanijo.

Airbus bo danes kljub temu opravil prelet v spomin na prvi polet prek Rokavskega preliva, ki ga je leta 1909 opravil Louis Bleriot. Na novico se je na spletni strani že odzval tudi direktor Pipistrela Ivo Boscarol, ki je Duvalu čestital in mu zaželel veliko slavje ob postavljenem rekordu. Za STA je Boscarol povedal, da je Duval, njegov prijatelj, znan v svetu letalstva in ima v lasti tudi hitrostni rekord električnih letal. Leta 2010 je dosegel 262 kilometrov na uro.

Colomban Cri-Cri je sicer najmanjše električno dvomotorno letalo s človeško posadko na svetu. Duval ga je predelal tako, da ga danes poganjata Electraviina električna motorja s 35 konjskimi močmi (26,1 kW).

V Pipistrelu so želeli v torek kot prvi preleteti Rokavski preliv z električnim letalom, v katerega so vložili dobro leto dela in okrog 1,5 milijona evrov. Imeli so že vsa dovoljenja za prelet, a so zadnji dan prejeli sporočilo nemškega Siemensa, da jim prepoveduje prelet z njihovim motorjem, ker naj ne bi bil testiran za polet nad vodo.

Airbus pa je v razvoj letala E-Fan, ki naj bi danes premagalo Rokavski preliv, vložil 50 milijonov evrov, še dodatnega pol milijona evrov pa je nameraval nameniti za slovesnost, s katero bi proslavili osvojitev tega rekorda. STA


Najbolj brano