Na Vipavskem vse več turistov

Huda vročina sredi julija je marsikaterega gosta iz Vipavske doline pregnala k Soči in na Gorenjsko. V avgustu je drugače. Narava, priložnosti za aktivno preživljanje dopusta, vino in kulinarika so stvari, po katerih najbolj sprašujejo gostje v kampih Tura, Pri Pouletovih in v Avtokampu Ajdovščina.

Gostje družinskega kampa Pri Pouletovih  cenijo  prijaznost in 
domačnost gostiteljev.  Foto: Alenka Tratnik
Gostje družinskega kampa Pri Pouletovih cenijo prijaznost in domačnost gostiteljev.  Foto: Alenka Tratnik

ZGORNJA VIPAVSKA DOLINA > “Letos imamo več prehodnih gostov, a marsikdo se odloči podaljšati bivanje še za dan ali več. Najbolj zvesti obiskovalci so plezalci in ljubitelji drugih športov in aktivnosti v naravi. Prihajajo družine, pari in organizirane skupine. V povprečju pri nas ostanejo tri do štiri dni. Imamo tudi goste, ki pri nas preživijo dopust. Najbolj cenijo, da so v naravi, da imajo mir in da se lahko od tu odpravijo na dnevne izlete. To je srednja in starejša generacija, ekonomsko močnejša,” pravi Bojana Curk, najemnica Kampa Tura na Gradišču pri Vipavi, kjer poleg Slovencev gostijo še Nemce, Nizozemce, Švicarje, Francoze, Avstrijce ...

V Vipavi najbolj pogrešajo kopališče

Dodaja, da se kakovost ponudbe v Vipavi dviguje, kar obiskovalci znajo ceniti. “Zelo so zadovoljni, pogrešajo pa bazen ali možnost kopanja v reki Vipavi. Čudi jih, da tega ni. Včasih se zgodi, da kdo skoči v Vipavo kar v Podskali,” pravi. Kamp Tura ima tri zvezdice, uporabnikom je na voljo 30 mest za šotore in deset za avtodome.

Gostje lahko uporabljajo športna igrišča, si izposojajo kolesa, plezalno opremo in druge športne pripomočke, z domačimi društvi in klubi kamp organizira spremstvo za športne dejavnosti. Največ obiska imajo od marca do konca oktobra. V tem času gostijo tudi športne prireditve, delavnice in srečanja.

Družina Kobal iz Vrhpolja je družinski kamp Pri Pouletovih odprla leta 2007. Na domačem vrtu nudi prostor za 15 šotorov, kamp prikolic ali avtodomov, na voljo so tudi skupna ležišča na kozolcu in soba s tremi ležišči ter kopalnico. Kot pravita mama Damjana in hči Karolina Kobal, so v tem času imeli goste z vseh celin, prednjačijo pa turisti iz Belgije, Nemčije, Nizozemske, Francije, Švice, Poljske in Češke, letos so imeli prvič turiste iz Koreje in Kitajske.

Več bi bilo treba sodelovati

V kamp zahaja zelo pestra druščina, od mladoporočencev do upokojencev, veliko je mladih družin, ki imajo rade mir, pristno domače vzdušje, pravita. “Veliko se jih sprva nameni le prenočiti, a nato ostanejo več časa. Nekateri pri nas bivajo tudi teden dni in več. Raje spijo tu in se odpravijo na izlete do morja, Škocjanskih jam, raziskujejo okolico, kolesarijo, pogrešajo pa kopališče. Številne moti, da so naše kolesarske in gozdne poti slabo označene. Že na Nanosu se jih večina izgubi, označene niso niti okrog Vrhpolja in Vipave,” pravi Karolina Kobal, ki pogreša tudi večjo angažiranost in tesnejše sodelovanje med ponudniki: “Naši gostje bi kupili med, marmelade, druge domače pridelke in izdelke, a ne vemo, kam jih poslati.”

Na slabo povezano ponudbo opozarjajo tudi v ajdovskem Zavodu za šport in mladinske dejavnosti, ki upravlja Avtokamp Ajdovščina. Skrit v borovem gozdičku za letnim kopališčem sprejme do 200 gostov. Ti lahko brezplačno obiskujejo kopališče, avtokamp ponuja tudi apartma za štiri osebe. Letos so zabeležili približno 200 obiskovalcev od Mozambika do Finske, veliko je tudi Slovencev. Večinoma so prehodni gostje, ki se v Ajdovščini ustavijo za dan ali dva. Imajo tudi goste, ki tu preživijo teden ali več, bivanje v Vipavski dolini si popestrijo s kolesarjenjem, pohodništvom, kopanjem v bazenu, gostje avtokampa so tudi udeleženci športnih prireditev. Kot pojasnjuje strokovni delavec v zavodu Primož Sulič, so uredili novo spletno stran in pripravili nekaj zanimivih počitniških produktov, ki vključujejo različne aktivnosti in kulinarična doživetja, a za kaj več je zmanjkalo časa.

Turistov si želijo vse leto, ne le poleti

“Nasploh se gostje najbolj zanimajo za pohodništvo in kolesarjenje, za vino in kulinariko, želijo spoznati tradicionalno hrano, mnogi sprašujejo po rimskih ostankih na naših tleh, nekateri iščejo korenine svojih prednikov,” potrjuje Kristina Pelicon iz TIC Ajdovščina. Tu letos beležijo povečan obisk “germansko” govorečih turistov in manjši obisk Italijanov in Špancev. Največ tujih gostov letos prihaja iz Belgije, Nizozemske, Nemčije in Francije, sledijo Avstrija, Italija, Švedska, Češka, Velika Britanija, Danska.

“Opažamo tudi večje število slovenskih gostov, ki v Vipavski dolini preživljajo počitnice in ostajajo pri nas tudi po teden dni. V vročini se najraje odpravijo na Goro in k izviru Hublja, sicer pa pohajkujejo po dolini, odkrivajo vasice, si privoščijo kosilo, večerjo, vinsko ali pivsko degustacijo. V Vipavski dolini ostajajo dva do tri dni.” Kot pravi, si prizadevajo, da bi prihajali v dolino vse leto, ne le poleti. “To nam najbolje uspeva pri kolesarjenju, saj vse več kolesarjev prihaja k nam tudi v ostalih mesecih. Za pametno potezo se je izkazala vključitev v projekte Trans-Slovenia, Bimobis, Interbike, kar se kaže v večjem številu nočitev tujcev.”

Tudi v TIC Vipava opažajo večji obisk. Do konca junija so imeli 3605 gostov, samo v prvi polovici julija več kot 750. “Že spomladi smo imeli bistveno več skupin kot lani, junija in julija pa je obisk na splošno večji. Pozna se, da smo aktivno delali na turističnih sejmih in borzah v tujini. Opažamo predvsem večji obisk z Nizozemske in iz skandinavskih držav, verjetno tudi zato, ker smo lani gostili skupine skandinavskih novinarjev,” našteva direktorica Zavoda za turizem Trg Vipava Urška Grmek. “Gostje ostajajo v povprečju po več dni, saj pri nas najdejo mir v naravnem okolju, ki ponuja številne možnosti za kolesarjenje in pohodništvo. Hkrati je Vipava blizu Postojnske jame in Škocjanskih jam, slovenskega in italijanskega morja ter gora,” dodaja. Opažajo tudi večje število enodnevnih obiskovalcev, ki se zanimajo za lokalno ponudbo.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano