Na Posočje pa so kar pozabili

V Posočju z razočaranjem ugotavljajo, da jih je ministrstvo za infrastrukturo v osnutku strategije razvoja prometa v Sloveniji do leta 2030 pozabilo. Opozarjajo, da bi morali vanjo vključiti ključne ceste, ki so pomembne tudi za gospodarski razvoj območja, s turizmom vred.

Cesta in železnica po Baški grapi morata najti prostor v prometni strategiji, poudarjajo Tolminci. Foto: Neva Blazetič
Cesta in železnica po Baški grapi morata najti prostor v prometni strategiji, poudarjajo Tolminci. Foto: Neva Blazetič

TOLMIN > Pri cestah na podeželju bi morali veljati dodatni kriteriji, ne le ekonomska upravičenost projektov. Urejene ceste so nujne za skladen regionalni razvoj, za demografsko stabilnost obmejnega podeželja, za razvoj gospodarstva, s turizmom vred.

Država naj posodobi povezave

Na vse te argumente je tolminski župan Uroš Brežan opozoril skupaj s tolminski svetniki ob obravnavi strategije razvoja prometa, v kateri so cestne povezave Posočja s svetom preprosto zaobšli. Zato so na zadnji seji občinskega sveta nanizali več dopolnitev. Pričakujejo, da jih bo ministrstvo uvrstilo v strategijo.

Odločno zahtevajo, da država med ukrepe vključi modernizacijo cestne povezave od Bovca do Cerknega, in to na tak način, da bi omogočili tudi iskanje in izvedbo kakovostnih rešitev izven obstoječih tras. Na tej cesti si obetajo obljubljeno gradnjo predora pri Dolenji Trebuši. Nujna bi bila širitev ceste proti Stopniku in naprej. V zadnjem obdobju so s pomočjo denarja EU na keltiki rekonstruirali več odsekov, kar že občutno olajša vožnjo proti Idriji in Ljubljani.

Po preozki cesti vsak dan na delo v Novo Gorico

Cesta, ki ne bi smela izpasti iz strategije, je povezava od Bovca mimo Tolmina do Nove Gorice. Po njej se na delo v regionalni center, ki zadnja leta prevzema vse več služb, vozijo kolone dnevnih migrantov. Prometnica že dolgo čaka na temeljite rekonstrukcije vsaj najbolj problematičnih odsekov. V preteklosti so razširili kobariške ovinke, toda na izvedbo čaka še najožji in najzahtevnejši odsek pod Tonovcovim gradom. Na cesti od Tolmina proti Novi Gorici že mnogo let niso popravili ničesar ključnega.

Kaj pa železnica?

Tolminci predlagajo, naj strategija razvoja vključi tudi modernizacijo in vzdrževanje državnih cest, ki ne predstavljajo glavnih prometnic v državi. S tem imajo v mislih ozko in ponekod povsem razdrapano cesto skozi Baško grapo. Le nekaj odsekov je urejenih, med drugim predor Kupovo, most na Koritnici ... Krajevne skupnosti v Baški grapi so na cestno problematiko z javnim pismom nedolgo tega opozorile vse pristojne v državi. Na boljše čase čakajo državne ceste Dolenja Trebuša - Oblakov vrh, Dolenja Trebuša - Čepovan, Postaja - Čepovan in Volče - Solarji na meji z Italijo. Na Kobariškem urejeno cesto že dolgo obljubljajo Livčanom, pa se je iz tega izcimil le en odsek. V strategiji bi morali obravnavati tudi železniško progo Jesenice - Nova Gorica, ki je za ljudi v Posočju in zlasti v Baški grapi pomembna in relativno hitra vez z Gorenjsko in Novo Gorico.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano