Lov na burjo na strehi stadiona

Občina Ajdovščina bo v okviru projekta Wind Risk dobila nov sistem merjenja vetra in obveščanja. Izdelali bodo ocene ogroženosti in priporočila za boljše upravljanje z gozdovi, nadzor prometa in gradnjo objektov na območjih z močnimi vetrovi.

Prof. Goran Turk je predstavil   ultrazvočni merilec vetra.  Foto: Alenka Tratnik
Prof. Goran Turk je predstavil ultrazvočni merilec vetra.  Foto: Alenka Tratnik

AJDOVŠČINA > Ajdovci so gostili prvo delovno srečanje partnerjev novega projekta s področja civilne zaščite. Tokrat gre za projekt Wind Risk, v katerem bodo s Fakulteto za gradbeništvo in geodezijo iz Ljubljane, Fakulteto za elektrotehniko, strojništvo in ladjedelništvo iz Splita in Tehnično univerzo v Dortmundu preučevali značilnosti vetra v Vipavski dolini, Dalmaciji in v Severnem Porenju-Vestfaliji. Vsa tri območja se soočajo s pojavi orkanskega vetra in posledicami, ki jih ta povzroča prebivalcem, na infrastrukturi, objektih, v prometu in v kmetijstvu.

Po besedah Gorana Turka s Fakultete za gradbeništvo in geodezijo, ki je glavna koordinatorka, želijo z meritvami in analizami podatkov izboljšati védenje o delovanju burje. V ta namen bodo na ostrešje tribune ajdovskega nogometnega stadiona namestili poseben ultrazvočni merilec vetra. Za zdaj le enega, saj gre za drago napravo in opremo. “Naprava v primerjavi z običajnimi anemometri z visoko frekvenco, to je 36-krat na sekundo, natančno meri visoke hitrosti burje, tudi do 240 kilometrov na uro, in prostorsko smer vetra. Ugotoviti želimo povezavo med hitrostjo burje in silo, s katero pritiska na objekte, tako na vozila kot na zgradbe in drevesa,” pravi Turk. Podatke o burji želijo s programsko opremo, ki so jo razvili na Univerzi v Splitu, približati širši javnosti z vzpostavitvijo spletne aplikacije.

Ugotovitve bodo služile za pripravo novih smernic in priporočil za urejanje prometa in gradnjo objektov na območjih z močnim vetrom. Ajdovci že dalj časa opozarjajo, da je sedanji sistem zapor prometa skozi dolino ob močni burji neživljenjski. Po besedah poveljnika ajdovskega štaba civilne zaščite Igorja Benka, pa se obetajo nekatere spremembe. Dolino naj bi razdelili na tri območja z različnimi režimi zapor, prikazovalnike naj bi premestili na ustreznejša mesta, namesto o hitrosti burje pa naj bi ti voznike le obveščali o zapori ceste.

Za dveletni projekt Wind Risk, ki je skupno vreden 400.000 evrov, Evropska komisija prispeva 300.000 evrov.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano