Konec tavanja od vrat do vrat

Če se bo vse izšlo po pričakovanjih, bodo junija v Novi Gorici odprli informacijsko pisarno za področji sociale in zdravstva. V njej bodo manj vešči občani, predvsem ranljive skupine, dobili vse napotke o tem, kakšne oblike pomoči so jim na voljo. Dva svetovalca se izobražujeta za delo v njej, prostore pa še iščejo.

V storitve bodoče informacijske pisarne se je vključil tudi 
Center za socialno delo Nova Gorica.  Foto: Leo Caharija
V storitve bodoče informacijske pisarne se je vključil tudi Center za socialno delo Nova Gorica.  Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA > Kot razlaga Marjan Krpan in Fundacije BIT Planota, ki je vodilni partner v tem projektu, bo pisarna namenjena neke vrste spremstvu manj veščih skozi začetne postopke na področju sociale, na primer, pri iskanju humanitarne pomoči, zgolj pri dobivanju informacij od različnih ustanov in društev na teh področjih in podobno. Nudila jim bo osnovne, najbolj splošne napotke, a po sistemu “vse na enem mestu”.

“Čeprav se lahko za omenjeno vsakdo zglasi pri posamezni pristojni inštituciji, ljudje prevečkrat tavajo od vrat do vrat. Gre zlasti za tiste, ki potrebujejo več pomoči oziroma bolj individualizirano, da se znajdejo v množici informacij, ali pa tiste, ki težje zberejo pogum za trkanje na vrata,” je Krpan pojasnil, komu bo pisarna namenjena. To nalogo pa ne bo zagotavljala le tako, da bosta predvidena uslužbenca posameznike le usmerila k “pravemu okencu”, ampak jim bosta odpirala vrata ustanov: klicala bosta tja in se za svoje stranke dogovorila za srečanja, denimo.

Z enega mesta do 15, 20 naslovov

V projektu poleg omenjene fundacije in Mestne občine Nova Gorica za zdaj sodelujejo novogoriški center za socialno delo, območni zavod za zaposlovanje, invalidska društva v občini, humanitarne organizacije, varstveno-delovni center in društvo za boj proti raku, medtem ko se z območnim ZPIZ snovalci projekta še dogovarjajo.

Hkrati se po besedah Krpana z vsemi naštetimi šele pogovarjajo, kakšno vlogo bo posamezen partner imel v projektu oziroma konzorciju, ki ga bodo oblikovali in ki bo kasneje ostal odprt za nove člane. Krpan jih na koncu pričakuje skupaj med 15 in 20. Vsak od sodelujočih bo zagotovil kontaktne osebe za pisarno, ki bodo potem za poizvedovanja ljudi na voljo tamkajšnjima svetovalcema. Ta so že izbrali na razpisu, zaposlili pa so ju, za začetek, preko javnih del, enega pri območni Karitas in drugega pri društvu invalidov, “ker zgolj pravne osebe lahko kandidirajo na razpisih za javna dela,” je povedal Krpan. Dvojica se ta čas usposabljata pri partnerjih v projektu, dodaja.

Še iščejo prostore

Toda preko javnih del je mogoče posameznika zaposliti za največ leto dni. Prihodnje leto bo torej to odpadlo, saj izbrana svetovalca tudi izobražujejo za delo v pisarni nove vrste, in če se bosta izkazala, ni smiselno, da bi se jima po 12 mesecih odrekli, pravi Krpan. Da bo projekt ostal pri življenju, bodo torej iskali druge vire denarja za zaposlitve, vedno pri katerem od partnerjev. Na vprašanje, kje najti denar, pa Krpan kot možno rešitev navaja: “Šli bomo tudi v akcijo v prid drugim občinam.”

Drugi problem, ki se je pojavil naknadno, pa so prostori za pisarno. Po besedah sogovornika so jih nameravali zagotoviti v novogoriški mestni hiši, a se je nato izkazalo, da občina novega servisa za ljudi nima kam umestiti. Treba je bilo torej začeti iskati nadomestno lokacijo, Krpan pa je še ne razkriva, ker ni še gotovo, kje pisarna bo. Za opremo bodo skušali dobiti donacije, če se bo na koncu vse izšlo pa ... “Postavili smo si cilj, da bi pisarno odprli v drugi polovici junija,” razlaga Krpan.

AMBROŽ SARDOČ


Najbolj brano