Koliko bodo stala nova pravila?

Tudi svetniki v Šempetru so potrdili odlok, s katerim bodo skupaj z mestno občino na novo uredili javni potniški promet. Koncesijo bodo razpisali za deset let, prav o tem pa so se v Šempetru najbolj kresala mnenja. Ker naj bi po novem ta dejavnost stala več, se bodo svetniki obeh občin v kratkem soočili z največjo dilemo: ali bodo mestni avtobusi še brezplačni ali ne.

V prihodnjih mesecih bo jasno, kako bodo izboljšali frekvence in linije mestnih avtobusov in predvsem, ali bodo morali občani po novem za vozovnice spet plačevati.  Foto: Mitja Marussig
V prihodnjih mesecih bo jasno, kako bodo izboljšali frekvence in linije mestnih avtobusov in predvsem, ali bodo morali občani po novem za vozovnice spet plačevati.  Foto: Mitja Marussig

ŠEMPETER, NOVA GORICA > Koncesionarja, ki bo skrbel za javni potniški promet, morata občini Nova Gorica in Šempeter-Vrtojba izbrati do konca junija, saj takrat poteče pogodba z Avrigom, ki to službo izvaja zdaj. Medtem ko so odlok, na podlagi katerega bodo lahko objavili razpis, v Novi Gorici potrdili že februarja, se je v Šempetru zalomilo.

Je deset let preveč?

Dileme so se vrtele predvsem okrog tega, ali razpisati koncesijo za deset let, kar je za občini najbolj ugodno, saj se na to dobo porazdeli amortizacija avtobusov. Pred dnevi so svetniki znova odločali. “Desetletna doba je absolutno predolga. Ne vem, za koga tukaj navijamo. Treba je misliti na občane,” je dejala Barbara Pavlin. Spomnila je, da je bilo že v dosedanji sedemletni koncesiji veliko pobud za spremembe linij, urnikov, frekvenc, a se jih nato ni uveljavilo, saj bi morali občini zaradi tega spreminjati koncesijsko pogodbo. Zato je predlagala osemletno koncesijo. Nataša Valentinčič (SMC) je predlagala še leto dni krajšo. Izračunala je, da bi občino Šempeter-Vrtojba amortizacija pri sedemletni koncesiji stala približno 10.000 evrov več na leto kot pri desetletni. “Bomo šli za 10.000 evrov na leto v riziko, da bomo omejeni s strani koncesionarjev?” je dejala.

Odlok ni nikomur pisan na kožo

A večina je potrdila predlog, naj koncesija traja deset let. Predvsem, ker bo to za občini ceneje. “Odlok sprejemamo zase in ne za druge. Noben izvajalec ni preferiran, Avriga nismo nič vprašali in ga tudi ne bomo. Najeli smo druge izvajalce, da so pripravili možne proge in način izvajanja te službe. Da ne bi bilo očitkov, da bo razpis pisan na kožo neke družbe,” je župan Milan Turk zavrnil, da bi delali v korist sedanjega koncesionarja.

“Uporabnikom moramo zagotoviti čim cenejšo in čim boljšo javno službo. Naš cilj je, da se stroški ne povečajo, da pa se kvaliteta izboljša. Deset let je dolga doba, zato je treba zavezati izvajalca, da bodo možnosti sprememb drugačne kot zdaj,” je še zatrdil.

Posodobljene in nove linije ter hitreje ob konicah

V lanskem letu je koncesija občini stala 540.000 evrov, po novem pa naj bi ju med 566.000 in 688.000 evrov, odvisno za katero od petih različic javnega prometa se bosta odločili. V Novi Gorici predlagajo tisto, po kateri bi trije avtobusi vozili med Solkanom in Vrtojbo, eden do Kromberka in eden med Šempetrom in Vrtojbo. “Ob konicah bi vozili na 15 minut, ena linija tudi po Ulici Gradnikove brigade, avtobus bi peljal do železniške postaje glede na prihode in odhode vlakov, uvedli bi nekaj novih postajališč, ob konicah bi okrepili vožnje med centroma Nove Gorice in Šempetra,” so nekaj novosti našteli v mestni upravi.

Predlog bodo svetniki v Novi Gorici in v Šempetru potrjevali predvidoma aprila. “Hkrati se pripravljata javni razpis in razpisna dokumentacija s koncesijsko pogodbo, ki jo bo moral ravno tako potrditi mestni svet,” dodaja načelnica oddelka za gospodarstvo in gospodarske javne službe Martina Remec Pečenko. Enako bodo storili v Šempetru, nato bodo objavili razpis za koncesionarja.

Plačljivo? Verjetno.

Svetniki bodo verjetno pred najtežjo odločitvijo, ko bodo morali izbrati, ali bo mestni promet še naprej brezplačen ali plačljiv. To bo na dnevnem redu predvidoma maja. Cena storitve naj bi se namreč za občini povišala, zato naj bi jo del prenesli na uporabnike. Župan Turk pa poudarja, da so stroški za zdaj le ocenjeni in da je treba počakati na ponudnike na razpisu: “Upam, da jih bo več. Lahko da bo cena tudi nižja. Dokler ni ponudb, ne bomo vedeli, ali bodo stroški večji. Če bodo, je stvar ocene, ali bo avtobus plačljiv.”

MITJA MARUSSIG


Najbolj brano