Kolesarji pa kar po stopnicah

Na bodoči kolesarski poti Solkan - Plave, ki je trenutno še gradbišče, so pri podhodu pod železniško progo namestili stopnice s klančinama za kolesa, kar je zmotilo ali vsaj začudilo kolesarje, ki se tam že vozijo. Na Direkciji RS za ceste pravijo, da so se za to odločili zaradi varnosti in gospodarnosti, saj bi bila vsaka drugačna rešitev bistveno dražja.

Kolesarji niso najbolj veseli stopnic s klančinami na bodoči kolesarski poti Solkan-Plave, ki je zaenkrat še gradbišče  Foto: Nace Novak
Kolesarji niso najbolj veseli stopnic s klančinami na bodoči kolesarski poti Solkan-Plave, ki je zaenkrat še gradbišče  Foto: Nace Novak

SOLKAN > “Vozil sem se že po številnih kolesarskih poteh v tujini, pa še nikjer nisem videl česa podobnega. Ta rešitev se mi ne zdi dobra. Kolesarji na lezikolesih bodo imeli težave, da ne govorimo o invalidih na vozičkih, ki bodo pred podhodom trčili ob nepremagljivo oviro. Očitno je to projektiral nekdo, ki ne kolesari,” je bil nad urejanjem prehoda bodoče kolesarske poti Solkan - Plave pod železniško progo razočaran eden naših bralcev, ki nas je na to tudi opozoril.

Navezava na daljinsko kolesarsko pot Solkan - Plave je v pristojnosti Mestne občine Nova Gorica. Da bi zagotovili čim boljšo navezavo urbanega dela na omenjeno traso, so na občini že leta 2012 pridobili gradbeno dovoljenje za izgradnjo premostitve čez reko Sočo. Levi in desni breg reke bo povezovala 120 metrov dolga brv brez podpor, ki bo reko prečkala tik pred objektom kajak centra. Viseči jekleni most v enem razponu bo širok 2,6 metra. Ocenjena vrednost za izgradnjo brvi je 450.000 evrov. Na občini se pogovarjajo o umestitvi te naložbe v projekt EZTS GO kot del povezovalne infrastrukture v okviru projekta Soča in upajo, da bo do realizacije prišlo proti koncu leta 2015 oziroma v začetku leta 2016, opozarjajo pa, da je to odvisno od tega, kdaj bo mogoče črpati sredstva čezmejnega sodelovanja.

Na Direkciji RS za ceste (DRSC) pravijo, da trasa 9270 metrov dolge kolesarske poti železniško progo prečka skozi kamniti prepust, ki pa zaradi neugodne situacijske postavitve, niveletnega poteka in premajhnih dimenzij ne zadošča minimalnim standardom, ki so potrebni za varen kolesarski promet. Zato je pri omenjenem prepustu predvidena prekinitev kolesarske poti in bo tam urejen izključno peš promet v dolžini približno 40 metrov.

Ovira ali varna in poceni rešitev?

“Zaradi velike višinske razlike in s stališča umirjanja prometa je dostop z zahodne strani urejen po stopnicah z dvostranskima rampama za kolesa,” sporočajo z DRSC in dodajajo, da bodo kolesarji s tem prisiljeni sestopiti s kolesa in se skozi podhod podati peš. Na obeh straneh podhoda bodo namestili tudi fizične ovire in ustrezno prometno signalizacijo.

“Kolesarske poti zaradi višinske razlike brez velikih posegov v pobočje in brez varovanja nasipa železniške proge ni bilo mogoče speljati s primernim naklonom pod železniško progo. Za kaj takega bi morali zgraditi nov podhod, stroški tega ukrepa pa bi vrednost naložbe povečali za vsaj 15 odstotkov, kar bi zmanjšalo ekonomsko upravičenost naložbe in s tem možnost pridobitve evropskih sredstev za njeno izvedbo,” še navajajo na DRSC.

Gibanje po gradbišču ni dovoljeno

Na trasi kolesarske poti, ki poteka nad desnim bregom akumulacijskega jezera HE Solkan ob železniški progi Nova Gorica - Jesenice, trenutno nameščajo lovilno-podajne ograje, opravljajo zaključna dela na območju podhoda in stopnišča ter pripravljalna dela na asfaltiranje.

“V novembru in decembru je predvideno asfaltiranje dela kolesarske poti in nadaljnja vgradnja varovalnih ograj. Dela, ki jih izvaja podjetje Kostak s podizvajalci, potekajo v skladu s terminskim planom in bodo zaključena predvidoma v maju 2015,” še navajajo na DRSC.

Ker je ob zadnjem neurju meteorna voda na posameznih lokacijah povzročila erozijo, bodo del strmih neporaščenih brežin, skladno s projektno dokumentacijo, zaščitili s sidranimi jeklenimi mrežami. V strugi hudournika nad podhodom pod železniško progo je predvidena namestitev 1650 metrov lovilno-podajnih ograj za preprečitev nanosa kamenja na kolesarsko stezo, vzdolž poti pa približno 8200 metrov lesenih varovalnih ograj na jeklenih stebrih.

“Kolesarska pot Solkan-Plave ima trenutno status gradbišča, tako da nepooblaščenim osebam gibanje po njej ni dovoljeno,” še opozarjajo na DRSC.

NACE NOVAK


Najbolj brano