Kobariški svetniki podpirajo skupni LTO za celotno dolino Soče

Kobariški svetniki načelno soglašajo, da je pobudo o združevanju lokalnih turističnih organizacij Sotočje in Bovec v eno LTO doline Soče treba podpreti. So pa opozorili, da morajo imeti občine v javnem zavodu večjo vlogo. Župana Roberta Kavčiča so pooblastili za nadaljnje pogovore s tolminsko in bovško občino, kjer bodo svetniki o tem razpravljali v kratkem.

Občine naj bi plačevale stroške TIC (na fotografiji bovški) na svojih območjih vsaka zase, bi  
pa bili sestavni del zavoda.  Foto: Neva Blazetič
Občine naj bi plačevale stroške TIC (na fotografiji bovški) na svojih območjih vsaka zase, bi pa bili sestavni del zavoda.  Foto: Neva Blazetič

KOBARID > “Če bodo vsi trije občinski sveti pobudo podprli, se bomo skupaj z obema LTO začeli pogovarjati o organizacijskih, finančnih in ostalih podrobnostih. Seveda bomo vključili zainteresirano javnost s turističnimi ponudniki. Njim je javni zavod namenjen,” pojasnjuje kobariški župan Robert Kavčič, ki je bil med pobudniki za povezovanje.

Da bi bilo združevanje prava pot za razvoj turizma, soglaša tudi tolminski župan Uroš Brežan. Idejo podpira bovški župan Valter Mlekuž, vendar bolj zadržano. Meni, da je zadeve treba res dobro pretehtati in kot pogoj omenja, da mora biti sedež skupnega LTO v Bovcu, glede na to, da imajo največ prenočitvenih zmogljivosti.

Večji vpliv občin

Delovanje v smeri povezovanja zagovarja tudi kobariški podžupan Marko Miklavčič, ki je bil v prejšnjem mandatu kritičen do delovanja LTO Sotočje. “Sem za povezavo, če bomo skupni zavod ustanovili na novih temeljih in uveljavili pravila igre, v kateri bi imele občine ustanoviteljice večji vpliv na delovanje in stroške,” pojasnjuje. O tej vsebini so že pred časom odprli debato znotraj LTO Sotočje. Nameravali so spreminjati statut in poslovnik tako, da bi v svetu zavoda prevladovali predstavniki občin, v manjšini bi bili zaposleni v zavodu in uporabniki. Razpravo so začasno zamrznili zato, ker se odpira možnost, da bi se v dolini povezali in skupaj našli najboljše rešitve.

Uporabnikom oziroma ponudnikom bi dali veljavo v strokovnem svetu. “Svetniki oziroma politiki ne moremo vsega vedeti o turizmu, ne moremo pa pristati, da se od ustanoviteljice zahteva več, kot zmore in da na koncu še ključnega nadzora nima,” načelno dodaja Branko Velišček.

Racionalizacija stroškov

Če bodo dve organizaciji povezali v eno, svetniki pričakujejo racionalizacijo oziroma za iste stroške več narejenega, oziroma za manjše stroške enako. Ob tem so opozorili, da se bo treba dogovoriti o ključu financiranja. Ni nujno, da je število namestitvenih kapacitet edini kriterij, še marsikaj drugega je možno upoštevati, so menili.

V LTO Sotočje in LTO Bovec med ključnimi argumenti za povezovanje izpostavljajo dejstvo, da je dolina Soče samo ena. “Skupaj bi povečali tržni delež in dali našim pozicijam večjo težo. Imeli bi skupni internetni portal, socialna omrežja in rezervacijski sistem. Gradili bi močno destinacijsko znamko Dolina Soče,” večjo tržno prebojnost argumentirata v. d. direktorice LTO Sotočje Mateja Leban in direktor LTO Bovec Janko Humar.

Stroške za poslovanje bi zmanjšali za desetino, morda celo za tretjino. Prihranjeno bi usmerjali v nadgradnjo turizma. Sprejemali bi skupne strateške in razvojne smernice in imeli več možnosti za pridobitev denarja EU. Nekatere programe oziroma dejavnosti bi na svojih teritorijih občine plačale ločeno v dogovoru z LTO. NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano