Kdo bo kupil mrtvo kraljico mortadelo Gorico

Blagovne znamke Mip, kraljica mortadela Gorica in Kekec pašteta v lasti propadlega podjetja Mip DML bodo konec meseca prodajali na dražbi v Ljubljani. Mipove mortadele in drugih mesnin že pet let ni na policah, zato sta tudi izklicni ceni za znamki nizki - po 2000 evrov za vsako. Za Kekec pašteto, ki je na trgu, pa je izklicna cena 100.000 evrov.

 Foto: Leo Caharija
Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > Znamke so v lasti podjetja Mip DML v stečaju. To je eden zadnjih satelitov, ki so ga ustanovili nekdanji lastniki in vodilni v Mipu in Pomurki, Vojteh Volk, njegov sin Marko in zet Martin Kovač. Temu svojemu podjetju so prodali oziroma nanj prenesli blagovne znamke Pomurka, Mip, kraljica mortadela Gorica in Kekec pašteta, da so jih pri bankah lahko zastavljali kot jamstvo za najemanje posojil.

“Če ni na trgu, ni vredna nič”

Obe Mipovi znamki sta že več let mrtvi, a na prvi pogled se zdi izklicna cena zanju vseeno zelo nizka. “Lani sem najprej zbiral nezavezujoče ponudbe za nakup teh znamk, prav zato da pridobim informacije, kakšne izklicne cene bi lahko postavil na dražbi,” je pojasnil stečajni upravitelj Mipa DML Janko Maček. Za Kekec pašteto je takrat družba Osem, ki pašteto danes proizvaja, ponudila 70.000 evrov, Kolinska v lasti hrvaške Adriatic Group pa 100.000 evrov. Za znamki Mip in kraljica mortadela Gorica se je pojavilo nekaj posameznikov s ponudbami, ki niso presegle 2000 evrov.

Za nakup znamke Kekec pašteta je pričakovati veliko zanimanja. Sedanji proizvajalec, družba Osem, je leta 2011 oživila blagovno znamko, najela proizvodne prostore in proizvaja pašteto Kekec. Družba je želela kupiti tudi celoten obrat, stečajna upraviteljica Pomurke Alenka Gril se je strinjala, vendar je prodajo ustavila edina ločitvena upnica Družba za upravljanje terjatev bank, češ da je cena prenizka. Zdaj se za nakup znamke Kekec poleg sedanjega proizvajalca zanima še Kolinska.

“Takšna cena je popolnoma neresna. To pomeni, da se nekdo šali ali da je za tem nekaj hudo gnilega. Kraljica mortadela Gorica je bila nekoč najboljša v Sloveniji, zato je njena psihološka vrednost zagotovo vsaj stokrat več vredna. Njena ekonomska cena, torej tista na trgu, pa se bo oblikovala na tej dražbi. Če bo nizka, bo to še en dokaz, da v Sloveniji manjka poslovnih idej in da ni pripravljenosti vlaganja v naložbe, ki se povrnejo šele v daljšem časovnem obdobju,” pa ocenjuje Miro Kline, strokovnjak za komuniciranje in marketing, profesor na Fakulteti za družbene vede.

Stečajni upravitelj v zvezi z nizko izklicno ceno poudarja še, da je predmet prodaje stara blagovna znamka Mip, s črno-belim logotipom z bikom, in ne novejša blagovna znamka Mip z barvnim logotipom, ki jo je Vojteh Volka vpeljal in uporabljal zadnja leta pred stečajem.

Tudi kraljico mortadelo Gorica so v Mipu pred propadom že nadomestili z mortadelo pod blagovno znamko šampion. “Črno-beli logotipi so očitno danes zastareli. Če blagovne znamke niso na trgu, niso vredne nič,” dva razloga za nizko ceno našteva Maček. A vseeno pričakuje, da bo Mipovi znamki na dražbi prodal: “Že zaradi nostalgije ...”

Tudi na znamkah visijo banke

Na uradu za intelektualno lastnino, kjer sta znamki registrirani, so nam povedali, da je na znamki kraljica mortadela Gorica še vpisana zastavna pravica šestih slovenskih bank. “V primeru prodaje imajo pravico do poplačila svojih terjatev, v primeru sodne izvršbe pa - odvisno od odločitve sodišča - tudi morebitni prenos imetništva znamke na zastavne upnike,” pravi Aleš Oražem z urada. Pri znamki Mip v registru ni videti zastavnih pravic. “Kar pa v praksi ne pomeni nujno, da jih ni. Lahko da jih zastavni upniki le niso vpisali v register,” pravi Oražem. Morebitnim kupcem svetuje, da pri stečajnem upravitelju to preverijo.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano