KS Kanal: o tem, kje bo obvoznica, naj odločajo ljudje

Direkcija RS za infrastrukturo po dveh letih nadaljuje priprave na gradnjo obvoznice mimo središča Kanala. Do spomladi naj bi dobila izvedbene projekte za cesto, a ni še znano, kdaj jo bo gradila. Ponavlja, da za nekatere sporne trase ni več moč spreminjati. A novi predsednik sveta krajevne skupnosti Ivan Križnič meni, da bi morali o tem, ali je predlagani potek ceste sprejemljiv, znova odločati ljudje.

Občina bi z obvoznico tranzitni promet speljala iz centra Kanala. A nekateri so prepričani, da trasa ni prava.   Foto: Mitja Marussig
Občina bi z obvoznico tranzitni promet speljala iz centra Kanala. A nekateri so prepričani, da trasa ni prava.  Foto: Mitja Marussig

KANAL > > O enem delu načrtovane prometnice, ki bi jedro naselja res rešila prometa, a bi hkrati tega preusmerila mimo nekaterih drugih hiš, bi morali pred dnevi razpravljati svetniki Občine Kanal. Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) jo je namreč zaprosila za mnenje o dopolnjeni idejni zasnovi novega mostu čez Sočo in še enega, manjšega, čez bližnji potok. To bi potem upoštevala pri izdelavi projektov za gradnjo obvoznice. A svetniki o soglasju za predlagani rešitvi niso glasovali, temveč so to le vzeli na znanje.

Spet se premika

Mar je pred snovalci ceste zato nova ovira? “Kaj to pomeni za projekt, mora povedati direkcija,” odgovarja direktorica kanalske občinske uprave Nives Prijatelj. Kot pojasnjuje, so jih iz Ljubljane, tako kot obljubljeno, zgolj obvestili o napredovanju priprav na veliko naložbo in “zaprosili za mnenje, ali so rešitve za mostova ustrezne.” Dvomi, da v tem primeru direkcija pričakuje izdajo projektnih pogojev. Če bo mnenje obvezno treba dati, bo svetnikom spet predlagano, naj se o tem izrečejo.

V DRSI pojasnjujejo, da je obvoznica skupna naložba z občino, zato se spodobi, da ta pove svoje mnenje o idejni zasnovi mostov, ki so sestavni del projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja. Hkrati so povedali, da je vse skupaj spet aktualno: “Aktivnosti so bile zaradi pomanjkanja denarja od jeseni 2013 do junija letos zaustavljene. Trenutno sta v izdelavi projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja oziroma za izvedbo, ki bosta narejena predvidoma spomladi 2016. V tej fazi bodo zbrana vsa soglasja.” Temelj za opisano je leta 2000 na svetu občine potrjeni in še naprej veljavni lokacijski načrt prometnice mimo trga sredi Kanala.

Kdaj naj bi jo gradili, pa je že drugo vprašanje. Kot razlagajo v direkciji, bodo po pridobiti projektov in parcelaciji predvidoma prihodnje leto začeli odkupovati potrebna zemljišča, komaj nato lahko dobijo gradbeno dovoljenje. Dokler država za naložbo ne bo zagotovila denarja, se ne bo dalo narediti ničesar.

KS Kanal: zasnova je že zastarela

Kar je po pojasnilih iz Ljubljane že dokončno, pa je trasa ceste, potrjena s prostorskimi akti: “Možna so le manjša odstopanja v skladu s tolerancami iz lokacijskega načrta.” Toda trasi so nasprotovali zlasti stanovalci hiš v Kolodvorski ulici, ker bi jim povozila dvorišča, in še drugi krajani. Leta 2013 je zaradi obvoznice nastala civilna pobuda, ki je poudarjala zahtevo, da trasa ne bi zaobšla vsega naselja. Želeli so jo na novo pretehtati, ker je bila začrtana dolgo nazaj v drugačnih razmerah.

Enako zdaj pravi novi predsednik sveta KS Kanal Ivan Križnič. Prav ta organ pred leti ni bil enoten o sporni trasi in je leta 2013 skoraj podprl civilno pobudo. Zdaj bo spet razpravljal o obvoznici, pravi Križnič, ki kljub izidu zbora krajanov sodi, da je bilo dovolj časa na voljo, “da bi preverili druge možnosti umestitve ceste v prostor.”

In nadaljuje: “Nujno je, da se znova odvije javna obravnava, na kateri naj se ljudje izjasnijo, kaj je v prostoru sprejemljivo ter da se nikomur ne krati pravic.”

Križnič ocenjuje, da je veljavni lokacijski načrt nastal v drugačnih razmerah, predlagani projekt pa mora biti za prebivalce sprejemljiv. Občino je zaprosil za najnovejšo dokumentacijo o obvoznici, kar naj bi nato obravnavali v KS.

AMBROŽ SARDOČ


Najbolj brano