Delodajalci od mladih pričakujejo strast

V okviru projekta Inovativne metode poučevanja v 21. stoletju - In Time 21 - je Gimnazija Jurija Vege gostila partnerje iz petih evropskih držav. Na osrednji okrogli mizi so se soočili z vprašanjem, s kakšnimi lastnostmi bodo mladi najlaže prepričali bodoče delodajalce in kako jim jih šole lahko pomagajo razviti.

Na srečanju v Idriji so iskali poti za učenje v sodelovanju z 
gospodarstvom. Foto: Saša Dragoš
Na srečanju v Idriji so iskali poti za učenje v sodelovanju z gospodarstvom. Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Domači gimnazijci in profesorji, ki so dejavni v množici mednarodnih projektov med Japonsko in Evropo, so lani s partnerji iz petih držav začeli triletni projekt iskanja inovativnih metod poučevanja. Potem ko so se na prvem srečanju na Danskem posvetili sovrstniškemu poučevanju, so na srečanju v Idriji iskali poti za učenje v sodelovanju z gospodarstvom.

Projekt, vreden kar 220.000 evrov naj bi, kot so povedali vodilni partnerji z Danske, čez tri leta dal pet novih učnih metod. Iščejo jih profesorji in jih z dijaki preizkušajo. Sovrstniško poučevanje že izvajajo. Tudi tokratno spoznavanje Slovenije za 23 gostujočih dijakov so vodili gimnazijci sami. Ob dnevu zemlje, 22. aprila, pa bodo v vseh sodelujočih šolah dijaki pripravili in vodili pouk na okoljske teme.

Poleg novih idej za učinkovito učenje, sta cilja projekta povečati okoljsko osveščenost in vezi z gospodarstvom. Ker ima idrijska gimnazija te dobro prepletene, so se na okrogli mizi dijaki s predstavnicami treh družb posvetili iskanju odgovora na vprašanje, s kakšnimi lastnostmi (kompetencami) naj jih prepričajo in kaj šole lahko storijo, da jih z njimi oborožijo.

V pogovorih z delodajalci, so se v vseh državah - Avstriji, Danski, Finski, in Španiji - dijaki soočili z v Sloveniji dobro znano tožbo nad šolskim sistemom - preveč formalnih in teoretičnih in občutno premalo praktičnih znanj. To ovira tudi razvoj želenih lastnosti, ki jih gospodarstvo pričakuje od mladih. Okrog 30 izluščenih vedenjskih vzorcev za učinkovito vključitev v delo je podobnih, saj so obvezni del kompetenčnih zahtevkov kadrovskih služb večine družb po Evropi in seveda zahtevajo “idealnega” izobraženca. Segajo od komunikativnosti, samostojnosti, iniciativnosti, pripravljenosti za skupinsko delo prek kritičnega mišljenja do celovite čustvene inteligence. “Potrebujete predvsem strast!” je bil enostavnejši odgovor kadrovske menedžerke Hidrie Lare Likar.

Skupaj s kolegicama iz Kolektorja in Ydrie motorsa je poudarila pomembnost razvijanja želenih lastnosti s prostovoljstvom, v društvih in s pravočasno vključitvijo v delo. Vse omenjene družbe jih vabijo z razvejanim sistemom sodelovanja s šolajočimi.

Kljub temu bo ideal učinkovite osebnosti povsod po Evropi še dolgo ostal zbir nedosegljivih želja. Prav gotovo pa, kot je potrdil brez težav v angleškem jeziku tekoč pogovor, zadrege večjezičnosti in mobilnosti mladi ne poznajo. Svet je njihov in povsod so pripravljeni poprijeti za delo. SD


Najbolj brano