Gonzaga lani najuspešneje doslej

Gonzaga je na področju opremljanja prostorov javnega značaja največje tovrstno podjetje v Sloveniji, vse bolj so prisotni tudi v tujini. Poslovno leto 2014 so sklenili s sedmimi milijoni evrov in pol prometa, zaradi česar je bilo to njihovo najbolj uspešno leto do sedaj.

Direktor podjetja Gonzaga Iztok Bizjak se ne obremenjuje z rastjo v tem letu. Foto: Leo Caharija
Direktor podjetja Gonzaga Iztok Bizjak se ne obremenjuje z rastjo v tem letu. Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA > Če so v Gonzagi leta 2013 beležili pet milijonov evrov prometa, so leto 2014 sklenili z dvema in pol milijonoma evrov prometa več. Jeseni so opremili nove prostore Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo ter Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani v bližini živalskega vrta. “Ta dvomilijonski projekt je bil naš dosedanji največji posel v Sloveniji,” izpostavlja Iztok Bizjak, ki družbo vodi že 16 let, od tega 14 let Gonzaga deluje v partnerstvu štirih solastnikov. Podjetje zaposluje 50 ljudi.

A Slovenija že dolgo ne predstavlja več edinega trga za Gonzagine izdelke. “Odločitev za vstop na tuji trg je nastopila ob nakupu lesne tovarne v Čepovanu leta 2002. Vedeli smo, da samo z znanjem in nizko ceno ne bomo sposobni dolgo konkurirati na tujih trgih. Investirali smo v razvoj in nove programe,” poudarja.

Skoraj polovica produktov za izvoz

Države, kamor izvažajo, se razprostirajo od Zahodne Evrope do Bližnjega vzhoda. Irska, Velika Britanija, Nizozemska, Belgija, Nemčija, Francija, Italija, Rusija, Hrvaška, Črna gora, Kuvajt, Izrael, Savdska Arabija so na seznamu držav, ki so redne odjemalke njihove opreme, občasno pa trgujejo tudi z Bosno in Hercegovino ter Libijo. Delež njihovega izvoza se giblje okoli polovice realizacije.

“Dolgoročno najboljša strategija, a hkrati najtežje dosegljiv cilj, je razvoj lastne mreže zastopnikov in distributerjev,” poudarja Bizjak. Njihovo delovanje se je razvejalo do te mere, da sedaj ponujajo že celostne inženiring posle pri opremljanju objektov, pri čemer skušajo priti v stik s končnim kupcem in z njim to dokončati.

Ne le pohištvo, ampak ambient

V Gonzagi že nekaj let ne prodajajo samo pohištva, ampak ponujajo ambient. Manj kot polovico naročil uspejo narediti v svoji tovarni v Čepovanu, ostalo pa zanje naredijo druga slovenska podjetja. “Naša prodaja je močna, saj je četrtina ljudi zaposlenih v komerciali, ki uspe prodati enkrat več, kot lahko naredimo v naši tovarni,” še pojasni.

O selitvi sedeža podjetja ali proizvodnje v tujino ne razmišlja. “Obdavčitev dobička je v Sloveniji ugodna, obdavčitev dela pa je bistveno višja od drugih držav,” meni.

Iztok Bizjak se v letu, ki se je pravkar začelo, ne obremenjuje z rastjo. “Naš osrednji kriterij je, da so vsi deležniki plačani - sodelavci, dobavitelji in banke, ter da ostane nekaj tudi za razvoj.”

ANA CUKIJATI


Najbolj brano