Fama skrbno izbira, kaj bo na policah

Zgodba primorskega trgovskega podjetja Fama Vipava se je začela pred četrt stoletja v garaži v Vipavi, s tremi zaposlenimi. Danes ima družba dva nakupovalna centra in načrtuje tretjega, verigo maloprodaje sestavlja še 24 lastnih in franšiznih podeželskih marketov od Trente do Pobegov pri Kopru ter veleprodajno skladišče, družba ima 107 zaposlenih in se ozira čez primorske okvire.

Aleksander Lemut: “Ob koncu leta bomo imeli 
rast  med šestimi in sedmimi odstotki, medtem ko 
ima  trgovina  v Sloveniji približno enoodstotno 
rast.” Foto: Aenka Tratnik
Aleksander Lemut: “Ob koncu leta bomo imeli rast med šestimi in sedmimi odstotki, medtem ko ima trgovina v Sloveniji približno enoodstotno rast.” Foto: Aenka Tratnik

VIPAVA > Jubilejno 25. leto delovanja so v Fami Vipava zaznamovali s prelomnimi naložbami v skupni vrednoti 400.000 evrov. Prenovili so markete v Divači, Hrpeljah, Cerknem in na Colu, kjer so prevzeli tudi pogodbeno pošto, odprli so prvi market zunaj Primorske, v Logatcu, postavili hladilnico v Vipavi in zgradili veleprodajno skladišče v Vrhpolju s 1000 kvadratnimi metri površine in tremi hladilnimi komorami. Lanske prihodke v višini 18 milijonov evrov bodo presegli vsaj za milijon. “Imamo rast prodaje in ocenjujemo, da bo ta ob koncu leta med šestimi in sedmimi odstotki, medtem ko ima trgovina v Sloveniji približno enoodstotno rast. Poslovanje bo konec leta pozitivno, tako kot 25 let doslej, imeli bomo tudi dobiček. Tega smo vedno vlagali v razvoj, letos pa smo z njim dokapitalizirali podjetje v višini 300.000 evrov in dodatno utrdili bilanco stanja,” s ponosom poudarja direktor podjetja Aleksander Lemut.

Fama skozi veleprodajo oskrbuje 730 kupcev na Primorskem in po Sloveniji, ozirajo se tudi čez mejo na Hrvaško in v Italijo. V Sloveniji ima podjetje več kot 450 dobaviteljev, na italijanskem trgu sodeluje s trgovskim sistemom Coop in z drugimi italijanskimi dobavitelji, ki mu zagotavljajo izdelke originalne kakovosti za zahodnoevropsko tržišče.

Druga posebnost Fame pa so izdelki številnih kmetij in manjših slovenskih proizvajalcev. “Naše police so in bodo vedno odprte domači, primorski in slovenski oskrbi,” pravi Lemut. Za prihodnost ostaja optimističen, čeprav dodaja, da se okrog Agrokorja vzpostavlja močna trgovsko-proizvodna korporacija. “To vidimo kot novo situacijo na tržišču, ki nam ne bo pisana na kožo. A danes je blaga po Evropi kolikor hočete, le denar moraš imeti, da ga plačaš. Prevetrili bomo nabavne kanale in v vsaki blagovni skupini dobili svojega dobavitelja, ki bo predstavljal ponudbo samo v Fami,” dodaja direktor trgovskega podjetja.

V Fami imajo ambiciozne načrte. Prihodnje leto bodo zgradili novo nakupovalno središče in vsaj en market, obnoviti želijo marketa v Spodnji Idriji in v Zagorju.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano