Dečku iz Deskel iščejo nove sošolce

“Nismo videli drugega izhoda in tudi psiholog nam je svetoval, da je bolje, če se otrok ne vrne na šolo,” je družinsko odločitev o tem, da otroka vpišejo na drugo šolo, pojasnila mama dečka, ki je bil na osnovni šoli Deskle žrtev medvrstniškega nasilja. Vprašanji pa sta dve: bo to rešilo težave? In predvsem: je pošteno, da se mora umakniti tisti, ki ni nič kriv?

Robert Trunkl: “Problem je treba reševati tam, kjer nastane, torej v šoli.” Foto: Maja Pertič Gombač
Robert Trunkl: “Problem je treba reševati tam, kjer nastane, torej v šoli.” Foto: Maja Pertič Gombač

DESKLE > Dečkova mama je bila še do včeraj dopoldne povsem obupana. Odločitve, da sina prešolajo, ni bilo lahko sprejeti, čeprav so o tem začeli razmišljati hitro po tem, ko so se pojavile prve težave.

Iskanje šole

Pa tudi uresničitev te odločitve je vse prej kot lahka. “Ne vemo, kako bo, na katero šolo ga bodo vzeli,” je povedala še včeraj zjutraj, ko se je pripravljala, da sama obišče ravnatelje bližnjih šol. Dopoldne pa je dobila klic pristojnih, ki so ji obljubili, da bodo v nekaj dneh našli čim ustreznejšo rešitev. “Vsaj nekoliko sem si oddahnila,” je priznala dečkova mama. Petošolec je medtem doma. Na priporočilo zdravnikov se po počitnicah ni vrnil v šolo. “Upam, da se bo to čim prej spremenilo. Zamuja pouk, pa tudi sicer ni zdravo, da cele dneve ostaja doma,” je povedala dečkova mama.

Ravnatelj OŠ Deskle Vojko Simčič je povedal, da je deček še vedno njihov učenec. “Odločitev o prešolanju seveda starši lahko sprejmejo, ampak mi še zdaleč nismo obupali. Nadaljevali bomo z več aktivnostmi, za katere smo se s starši in policistom dogovorili na sestanku. Iskali bomo nove prijeme in skupaj z učenci in starši naredili še več, kot smo do sedaj, da izboljšamo razmere v razredu,” je pojasnil ravnatelj.

Težave ne bodo izginile

Za dečka bo morda sprememba okolja olajšanje. Čeprav strokovnjaki opozarjajo, da to ni samoumevno in lahko kljub selitvi v nov razred težave ostanejo ali se ponovijo. Otroka, starše ter pedagoške in svetovalne delavce na novi šoli gotovo čaka veliko dela. A morda z večjim upanjem, da bo petošolec vendarle našel mirno, varno in ustvarjalno okolje, do kakršnega ima pravico.

Toda, ali ni odločitev o prešolanju, širše gledano, poraz družbe in njenih mehanizmov? In ali ni, ne glede na to, kako in kje se dogaja nasilje, krivično, da se mora, umakniti žrtev?

“Danes in jutri so na šoli predstavniki ministrstva, ki opravljajo nadzor,” je včeraj pojasnil ravnatelj Vojko Simčič. Na ministrstvu so nam potrdili, da je postopek poteka. Ko bodo izsledki nadzora znani, bodo z njimi seznanili javnost, še dodajajo.

“To bi bila strokovna napaka”

Koprski psiholog in dolgoletni direktor Svetovalnega centra za otroke, mladostnike in starše v Kopru ter predsednik Društva prijateljev mladine Koper mag. Robert Trunkl je prepričan, da bi bilo prešolanje dečka strokovna napaka. “Problem je treba reševati tam, kjer nastane, torej v šoli,” opozarja. “Šola bi morala za učence organizirati delavnice medsebojnih odnosov in spoštovanja, v katere pa bi morali biti vključeni tudi starši,” je prepričan. “Tudi staršem je namreč treba pri socialnih veščinah pomagati. Če namreč mi otrokom v šoli govorimo eno, starši pa doma ves naš trud porušijo, nismo dosegli nič,” opozarja Trunkl. In če šola tega koraka ni sposobna narediti sama, naj se obrne po pomoč na zunanje strokovnjake, svetuje.

Podoben primer se je pred leti zgodil na osnovni šoli na Škofijah, kjer pa so se problema nasilja lotili drugače kot v Desklah, se spominja Trunkl. “Najmanj pol leta sem se enkrat na teden srečeval z učenci in skozi pogovore smo analizirali problem nasilja. Mislim, da smo bili dokaj uspešni, čeprav so bili tudi takrat nekateri starši prepričani, da bi bilo za vse najbolje, če bi dečka, ki je bil žrtev nasilja, enostavno umaknili iz tistega okolja, češ da zaradi tega tudi njihovi otroci trpijo. Na srečo so doumeli, da to ni rešitev.” Kot psiholog z dolgoletno prakso opozarja, da je treba mlade dovolj zgodaj naučiti strpnosti in spoštovanja do drugačnih. “Pri postavljanju takšnih pravil, ki pač morajo veljati za vse enako, pa morajo sodelovati tudi starši in učitelji,” še dodaja.

VESNA HUMAR, PETRA VIDRIH


Najbolj brano