Da ne bomo zmedeni kupovali pršute dveh Mipov

“Pršuti pod blagovno znamko Mip se že sušijo v naši sušilnici v Kobjeglavi,” pravi Izidor Krivec, lastnik Celjskih mesnin, ki je prejšnji teden kupil blagovno znamko Mip, tisto z logotipom črnega bika. V trgovinah bo po petih letih znova mogoče kupiti kaj “Mipovega”.

Blagovno znamko s črnim bikom so Celjske mesnine na dražbi kupile za 5400 evrov.  Foto: Leo Caharija
Blagovno znamko s črnim bikom so Celjske mesnine na dražbi kupile za 5400 evrov.  Foto: Leo Caharija

PRIMORSKA >Ta dobra novica prinaša tudi zagato. V matičnem Mipu v Kromberku, ki je naprodaj, namreč hranijo še eno blagovno znamko Mip, z barvnim logotipom. In ko bo Kromberk kdo kupil, bodo na trgu pršuti in mortadele dveh blagovnih znamk Mip dveh različnih proizvajalcev, potrošniki pa se bodo zmedeni spraševali, katera je prava.

Treba se bo dogovoriti, kdo bo kaj delal

“Zmeda ne bi bila dobra za nikogar,” priznava Izidor Krivec. “Treba se bo dogovoriti in zagotovo se bomo. Za zdaj je pomembno, da smo mi izpod Pece oživili tega kralja Matjaža, kot je bil Mip,” poudarja.

“To z dvema znamkama bi bilo res nerodno. A takšno stanje so pustili nekdanji lastniki. Treba bo poskrbeti, da ne bo direndaja na trgu,” se strinja tudi stečajni upravitelj matične družbe Mip Miroslav Benedejčič.

Dvojnost blagovnih znamk je že pred leti povzročila ena od domislic nekdanjih lastnikov Mipa, Vojteha Volka in njegove družine, ki so blagovni znamki Mip in kraljica mortadela Gorica prodali (!) Mipovi ljubljanski hčerinski družbi Mip DML; kraljico mortadelo Gorico celo za šest milijonov evrov. Novejšo, barvno blagovno znamko pa so pustili na matični družbi Mip. “Po posvetu s patentnim zastopnikom je jasno, da je prav to krovna, glavna Mipova blagovna znamka, vse druge pa so podrejene, tudi tisti dve mrtvi znamki, ki so ju v Ljubljani prodali Celjskim mesninam,” zatrjuje Benedejčič.

“Jaz pa mislim, da je blagovna znamka z logotipom bika dosti bolj prepoznavna med ljudmi in jo bomo uspešno oživeli,” je nasprotno prepričan Krivec. Zanimivo je tudi, da je med staro in novo znamko astronomska razlika v vrednotenju. Krivec je za blagovno znamko Mip kot najboljši ponudnik na dražbi Mipa DML odštel 5400 evrov, za Kraljico mortadelo Gorico pa 6500 evrov. Znamka, ki je premoženje matičnega Mipa v stečaju, pa je vredna celo 3,5 milijona evrov.

Stečajni se dogovarja s slovenskimi mesarji

Ker je propadlo že nekaj poskusov prodaje celotnega Mipa, se stečajni upravitelj zdaj s skupino slovenskih podjetij iz mesne industrije, med njimi so tudi Celjske mesnine, dogovarja o možnostih prodaje Mipa po delih. Celjsko podjetje se je že dodobra usidralo na Primorskem. Najprej je kupilo Pršutarno Lokev, zatem še Mipovo pršutarno v Kobjeglavi.

Celjani so tako že vse pripravili za oživitev Mipovih pršutov, v pršutarni v Kobjeglavi se že pol leta sušijo. O tem, kje in kako bodo izdelovali mortadelo, pa se še niso odločili. Morda celo v Mipu, saj je Krivec, kot pravi, med interesenti za nakup tistega dela Kromberka, kjer so delali pršute in mortadelo. Če bi Mip kupili Celjani, bi odpadle tudi dileme o dveh blagovnih znamkah. “Pri prodaji obrata v Kromberku po delih opažamo še veliko dilem. Obrat je energetsko potraten, pa tudi zgrajen je tako, da ima skupno ogrevanje, čistilno napravo ...,” našteva Krivec.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano