Concordia gre na zadnje potovanje

Nesrečno ladjo Concordia bodo prihodnji teden z otoka Giglio končno odvlekli proti ladjedelnici Genova, kjer jo bodo razrezali. Vlekli jo bodo tako počasi, da bo njeno zadnje potovanje predvidoma trajalo pet dni.

Francesco Schettino kapetan Coste Concordie
Francesco Schettino kapetan Coste Concordie  

GIGLIO > Operacija Concordia se bo začela v ponedeljek, vleka s pomočjo štirih vlačilcev pa naj bi se začela nekaj dni zatem, predvidoma 20. julija.

V konzorciju Titan-Micoperi, ki vodi reševanje ladje, ne želijo prav ničesar prepustiti naključju. Še celo na delfine so mislili.

Concordio bo med vleko do 370 kilometrov oddaljene Genove spremljala posebna ladja, na kateri bodo strokovnjaki za morske sesalce s posebnimi napravami zaznavali, ali se ladji bližajo delfini. “Tveganja, da bi ladja zadela delfine, praktično ni, saj bo plula zelo počasi, s hitrostjo miljo ali dve na uro,” je za časnik La Repubblica povedal biolog Giandomenico Ardizzone iz rimske univerze Sapienza, ki svetuje podjetju Titan-Micoperi. Na isti morski poti vsak dan potuje množica precej hitrejših ladij.

Okoljevarstvenike pa je skrbelo, da bi se iz ladje med prevozom izlile kakšne nevarne snovi. A strokovnjaki, ki že dve leti redno spremljajo izpuste, zatrjujejo, da take nevarnosti ni. Analize vzorcev vode iz notranjosti ladje namreč po dveh letih kažejo, da onesnaženja ni več. “Če je bilo z vzorci vse v redu lani, ko so nagnjeno ladjo dvignili in postavili v plovni položaj, potem tudi zdaj ne bo onesnaženja,” je ocenil profesor.

Ladja Concordia v lasti italijanske družbe Costa Crociere je ob čeri ob otočku Giglio zadela 13. januarja 2012 zvečer. Od 4229 potnikov na krovu jih je v nesreči umrlo 32. Septembra lani so ladjo dvignili in postavili v pokončen položaj.

Ladjo bo v Genovi razrezal konzorcij, ki ga sestavljajo družbe Saipem, Mariotti in San Giorgio. Številna druga evropska pristanišča so se potegovala za to, da bi bila izbrana za odstranitev ladijskih razbitin, a morebitni izbor tujega pristanišča italijanski vladi ne bi ustrezal. Costa Crociere je za reševanje ladje doslej porabila že več kot 1,1 milijarde evrov.

KG


Najbolj brano