Če že prideš z avtom, plačaj!

Nova Gorica je v zadnjih dveh letih dobila pet novih ali prenovljenih kolesarskih stez, občina pa že načrtuje nove. Le to pa ne bodo dovolj, da bi zmanjšali uporabo avtomobilov v mestu. Zato namerava občina z novo prometno ureditvijo razširiti modre cone, razmišljajo tudi, da bi ukinili pol ure brezplačnega parkiranja.

Občina se loteva urejati promet v mestu, da bo bolj prijazen pešcem in kolesarjem. Modre 
cone bi razširili, jih ponekod ukinili, morda ne bo več pol ure brezplačnega parkiranja.  Foto: Leo Caharija
Občina se loteva urejati promet v mestu, da bo bolj prijazen pešcem in kolesarjem. Modre cone bi razširili, jih ponekod ukinili, morda ne bo več pol ure brezplačnega parkiranja.  Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA >V mestni občini so resda že leta 2006 sprejeli načrt trajnostne mobilnosti, a so zapisane ideje v praksi udejanjali bolj počasi. V zadnjih dveh letih pa se zadeve spreminjajo. V mestu so uredili pet kolesarskih stez in povezav, skupaj dolgih skoraj tri kilometre. Tisto na Ulici Gradnikove brigade so posodobili, na novo pa so zagotovili kolesarske poti na Vojkovi cesti, Delpinovi, Lavričevi ulici in Ulici Milojke Štrukelj v Solkanu.

Zdaj še ob Kornu, Cankarjevi ulici ...

“Zaključuje se še projekt ureditve kolesarskega izhodišča v športnem parku Solkan,” pravi vodja projektne pisarne v občinski upravi Andreja Trojar Lapajne, ki napoveduje še nekaj novosti: “V pripravi je projektna dokumentacija za kolesarsko povezavo na Cankarjevi ulici, dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja za peš in kolesarsko pot ob Kornu, idejna zasnova za kolesarsko povezavo od križišča pri Treh hišah proti Ajševici.”

Ena od večjih novosti bo tudi urejanje območja Kidričeve ulice oziroma magistrale, kjer bodo umaknili del parkirnih mest. Na občini poudarjajo še, da bosta razmere na tem področju izboljšala načrt kolesarskih povezav in celostna prometna strategija ki ju snujejo na ravni celotne regije, pa tudi trajnostna urbana strategija za Novo Gorico, vzpostavljanje kolesarskih in peš povezav ob meji v okviru Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje ...

Nova Gorica z Občino Šempeter-Vrtojba posodablja tudi mestni potniški promet. Na nekaterih postajališčih so postavili prikazovalnike z voznimi redi. “Na podlagi analize potnikov smo se lotili izboljšave linij mestnega prometa, v konicah bodo avtobusi vozili na 15 minut,” pravi župan Arčon. Obe občini morata še izbrati koncesionarja, predvsem pa se odločiti, ali bo mestni avtobus za potnike še brezplačen.

Javne površine v modro

Načrtovane poteze bodo zagotovo izboljšale razmere za vse, ki dajo prednost kolesu, hoji ali javnemu prometu. A če hočejo zajeziti pretirano uporabo avtomobilov, bodo morala stopiti korak dlje, se zavedajo na občini. Novogoriški župan Matej Arčon napoveduje, da so se tega med drugim lotili s prometnim načrtom za mesto. “Izdelana je bila analiza parkirnih mest v mestu, prometni načrt bo šel v javno razpravo,” pravi. In razkriva, kako se nameravajo lotiti problema. “Na javnih površinah po vsem mestu bi uvedli modre cone, območja pa bi bila razdeljena na cone A, B in C z različnimi tarifami za parkiranje. Za stanovalce sosesk, kjer je parkiranje problem, pa bi uvedli dovolilnice. Razmišljamo tudi o tem, da bi ukinili pol ure brezplačnega parkiranja in uvedli sistem 'kolikor plačaš, toliko časa parkiraš'. S tem želimo spodbuditi ljudi, da čim manj uporabljajo avtomobile v mestu,” Arčon niza ukrepe, ki jih imajo v mislih. A to so smernice, pravi, vse bo bolj jasno po javni razpravi, ko bodo svoje povedali meščani, kasneje pa še svetniki, in bodo na občini posamične vidike urejanja prometa določali bolj podrobno.

MITJA MARUSSIG


Najbolj brano