Če bodo minirali, bo drago

Od minulega vikenda voznike na glavni cesti med Idrijo in Godovičem čaka le še 200 metrov dolga polovična zapora cestišča. Večino nevarnega skalovja so zaščitili, za najbolj nevarno previsno skalo pa dokončno rešitev še vedno iščejo.

Ker je polovična  zapora ceste v Zali 400 metrov krajša, je tudi promet bolj pretočen in  vrst pred 
semaforjem manj. Foto: Saša Dragoš
Ker je polovična zapora ceste v Zali 400 metrov krajša, je tudi promet bolj pretočen in vrst pred semaforjem manj. Foto: Saša Dragoš

ZALA > Dobrih 400 metrov saniranega in zaščitenega skalovja nad glavno cesto Keltiko v soteski Zala pomeni prav toliko krajšo polovično zaporo cestišča in nekaj minut prihranka pri vožnji med Idrijo in Godovičem. Največji zalogaj, sanacija previsne skale nad preostankom 200-metrskega polovično zaprtega odseka cestišča, pa ostaja nedorečen.

Če drugače ne bo šlo, bodo minirali

CPG kot nosilec del in družba Kaskader, ki je opravila levji delež s posekom propadlega drevja v strmem skalovju in namestitvijo dvojne mrežne zaščite, sta sanacijo končali nekaj tednov pred predvidenim rokom. To ob skrajšani zapori cestišča, boljši pretočnosti prometa in varnosti pred padajočim kamenjem, za voznike in tudi vzdrževalca ceste, CPG, pred snegom pomeni veliko olajšanje.

Skalovje, ki se nabira na zaprti cesti pod najvišjo previsno skalo, pa opozarja, da bo njena sanacija res trd zalogaj. Na Direkciji RS za infrastrukturo so sicer že predvideli okrog dva milijona evrov vredno miniranje, a je vodstvo občine v strahu pred zrušitvijo celotnega cestišča v potok Zala zahtevalo dodatne študije. Pred tremi tedni so zato opravili vse želene preiskave z georadarjem.

“Rezultatov še ne poznamo. Če bodo tehnične študije potrdile, da brez miniranja ne bo šlo, mu ne bomo več nasprotovali,” je povedal svetovalec za naložbe v upravi občine Idrija Miran Podobnik. “Menimo pa, da do miniranja ne sme priti pred zagotovitvijo varnosti na obvozni cesti vsaj za osebna vozila,” je še dodal.

Stalo jih bo dva milijona evrov

V občini so s pomočjo strokovnjakov izračunali, da bi predvidena enomesečna popolna zapora cestišča ob miniranju med kolektivnimi dopusti gospodarstvo in voznike osebnih vozi zaradi dolgih obvozov stala več kot dva milijona evrov. Tovorni promet bi lahko potekal le preko Nove Gorice, osebni pa po ozki hribovski lokalni cesti čez Gore in Dole v Godovič ali Logatec. V stroške niso vračunali škode in posledic prometnih nesreč, ki bi se jim okrog 4000 avtomobilov dnevno na tej ozki cesti nikakor ne moglo izogniti. Več oplazenj srečujočih se avtomobilov na njej ob letošnjih vsega nekajurnih popolnih zaporah Zale je to potrdilo. Nedavno je cesta čez Dole zahtevala tudi smrtno žrtev.

Na direkciji denarja za njeno širitev niso predvideli. To pa ob vztrajanju občine za zagotovitev varnosti morda pomeni, da do sanacije previsne skale niti prihodnje poletje ne bo prišlo.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano