Bovčani lovijo milijone, da bi pozimi že odprli smučišče

Ker prodaja žičnici na hribu tudi z zbiranjem ponudb ni uspela, Občina Bovec pričakuje, da bo od upraviteljice naprave dobila brezplačno. Če bi se vse sestavilo, bi morda že do zime usposobili vsaj gondolsko žičnico in sedežnico Prevala za povezavo z italijanskim smučiščem Sella Nevea.

Valter Mlekuž  in Miha Sotlar: čim prej  je treba dobiti naprave in nato denar države!
Valter Mlekuž in Miha Sotlar: čim prej je treba dobiti naprave in nato denar države!  

BOVEC > “Nismo še lastniki žičnic na hribu. Ločitvena upnika Heta in Hit se terjatvam sicer odpovedujeta v korist lokalne skupnosti, vendar je v stečajnem postopku še veliko drugih upnikov. Med njimi je tudi Občina Bovec,” pojasnjuje občinski svetnik in član skupine za Kanin, pravnik Miha Sotlar.

Plačilo stroškov stečaja

Župan Valter Mlekuž se skupaj s člani komisije za Kanin pogovarja z vsemi upniki, stečajna upraviteljica Nataša Gibičar pa pripravlja predlog za stečajno sodnico o brezplačnem prenosu štirih sedežnic na občino.

Ko bo ta prevzela žičnice, bo treba plačati stroške stečajnega postopka, ki niso majhni. Skupaj z morebitnimi kupci naprav v Čezsoči in zemljišča Žaršče, ki ju upraviteljica ločeno prodaja, se bodo dogovarjali o obročnem odplačevanju.

Sedaj se res že nakazuje, da se bo odvrtelo v začrtani smeri, da občina prevzame vse naprave na Kaninu. “Pred meseci smo zagrizli v zelo zapleteno situacijo. Polovica naprav je bila v lasti Hete, ostalo v stečaju. Veliko je bilo pogovorov. Heta je bila zahteven pogajalec, usmeritve so prihajale iz Avstrije. Treba je vedeti, da je v žičnice vložila veliko, okoli 4,5 milijona evrov. Tudi Hit je vlagal,” Mlekuž in Sotlar pojasnjujeta, da so bila pogajanja trda.

Ker pa kupcev za gondolsko krožno žičnico in ostale žičniške naprave ni bilo, so nastajali vse večji stroški in vse večja škoda. V skladu z zakonodajo se je že približal rok, ko bi bilo treba žičnice razgraditi in odpeljati v dolino, kar bi tudi povzročilo velike stroške. Heta in Hit nista imela več izbire in tudi ostali upniki spoznavajo, da v stečajnem postopku ne bodo poplačani.

Država bi pomagala

Prenos žičnic na lokalno skupnost je predpogoj za državno pomoč. “Pripravljenost države je velika, vedno so vmes tudi dvomi. Treba bo izvesti javni razpis, izbrati izvajalce, ki bodo opravili rekonstrukcijo. Ne vemo natančno, koliko bo stala, ocene se vrtijo okoli štirih milijonov evrov,” sta pojasnila Mlekuž in Sotlar. S takim vložkom bi žičnice usposobili za prihodnjih pet let, vmes pa bi iskali denar EU in investitorje.

Se pa že pošteno mudi. Julija bi morali dobiti denar, če hočejo do zime rekonstruirati gondolsko žičnico in sedežnico Prevala. Povezava z italijanskim smučiščem Sella Nevea je prednostna naloga, poudarjata. “Ocenjujemo, da bo začetek rekonstrukcije velik impulz tudi za morebitne soinvestitorje, ki se oglašajo. Tudi interes za hotele se bo zagotovo povečal,” meni Mlekuž.

Potrebujejo vsaj 50 kilometrov prog

Če se bo vse izteklo v tej smeri, bo pred občino zelo zahtevno iskanje denarja EU. “Vemo, da v aktualni finančni perspektivi do leta 2020 ni veliko denarja za infrastrukturo. Vse skupaj moramo zapakirati na drugačen način. Poudariti je treba razvojne potrebe tega območja, brezposelnost, socialne probleme. V to bi kot rešitev vključili prenovo žičniških naprav,” pojasnjuje Sotlar.

V preteklosti je bilo na slovenski strani Kanina 25 kilometrov prog, s prenovo bi jih morali zagotoviti vsaj 50 kilometrov. S tem bi postali konkurenčni podobnim manjšim smučiščem v Avstriji in Italiji, ocenjujejo Bovčani.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano