“Bilo je noro, na meji verjetnega!”

Delavcem družbe Kaskader je tik pred božičem uspel podvig na meji mogočega. Z vzvratno vožnjo po ozki gradbiščni vleki so na majhnem tovornjaku spravili pet ton težko obračalno kolo do D postaje, nato prek zasneženega smučišča s pomočjo buldožerja na prelaz Prevala. “Bilo je noro, šlo je za las,” so povedali Kaskaderjevi junaki. Čaka jih še veliko dela, med drugim odstranjujejo baterije na gondolski žičnici. Denar EU priteka.

Po ozki gradbiščni cesti je med vzvratno vožnjo šlo za 
centimetre.  Foto: Kaskader
Po ozki gradbiščni cesti je med vzvratno vožnjo šlo za centimetre.  Foto: Kaskader

KANIN > Delavci družbe Kaskader so božični večer dočakali utrujeni, toda zelo zadovoljni. Opravili so herojsko delo.

Nevarno za ljudi in stroje

Kolo s premerom 5,25 metra so z izrednim prevozom s tovornjakom s priklopnikom iz Francije v Bovec pripeljali tri dni pred božičem. Izkušen voznik je za las speljal mimo cerkve in z mojstrskim znanjem po ozki cesti težak tovor pripeljal do B postaje gondolske žičnice.

Od tam dalje so ga prevzeli delavci družbe Kaskader. “Sam nisem bil zraven. Toda fantje so mi povedali, da je bilo noro, na meji verjetnega. Po ozki gradbiščni cesti so po centimetrih premikali tovor, v nevarnosti so bili ljudje in stroji. Veliko zahtevnih podvigov smo opravili, zato vemo, da je v takih primerih treba biti hladen kot špricer in predvsem zelo razsoden,” je na božični večer povedal direktor družbe Kaskader Peter Poljanec.

Zaradi ozke gradbiščne vleke so morali kolo prevažati z manjšim tovornjakom s pogonom na štiri kolesa. “Petnajst ton težak tovornjak je moral voziti vzvratno z B do D postaje. Tak način vožnje smo morali izvesti zato, ker je bilo težišče kolesa za zadnjo osjo, prva os je bila premalo obremenjena in če bi šli naprej, bi kamion dvignilo v zrak. Od Sedla do Prevale, torej pri vožnji navzdol po 40 centimetrov debeli snežni odeji, smo tovor varovali in držali nazaj s pomočjo dveh 18 milimetrov debelih jeklenic ter 25 ton težkega buldožerja-nakladača. Najtežji in najbolj kočljiv je bil povratek praznega kamiona s Prevale na D postajo. Pri tem se je utrgala jeklenica, na srečo smo varovali z dvema, zato smo srečno in varno zaključili povratek,” podvig opisuje Poljanec.

Baterije bodo prevažali s helikopterjem

Pričakovali so, da bodo iz Francije pripeljali tudi podkonstrukcijo za kolo, vendar je ni bilo. “Ko bo predvidoma kmalu po novem letu prispela, bomo kolo takoj montirali in napeli nosilne jeklenice s sedeži. Potem lahko v miru čakamo na prvi sneg. Upamo, da nas sneženje ne bo prehitelo, ker v tem primeru bi se delala škoda,” se nadeja Poljanec.

Vzporedno delajo na gondolski žičnici. Demontirali so že baterije s stebrov na odseku od C do D postaje. “Takoj po novem letu jih bomo s helikopterjem prepeljali v dolino na A postajo. Potrebujemo še približno dva tedna za demontažo vseh baterij. Z enotedenskim zamikom bomo izvedli helikopterski transport še na odseku od A do B postaje. Tam bomo opravili generalni servis,“ pojasnjuje.

V teh dneh bodo pokrili in z lesom obložiti kontejner na Prevali.

Denar priteka

Ker se je delo zaradi čakanja na bančne garancije za že pred meseci odobren denar zavleklo, se nekateri sprašujejo, ali bi podaljšanje lahko kakorkoli vplivalo na plačilo. Država je za vsa popravila odobrila 5,9 milijona evrov, od tega je 3,5 milijona denarja EU, ki je ostal nepočrpan v prejšnji finančni perspektivi. Predsednik komisije za obnovo kaninskih naprav, poslanec Danijel Krivec, to možnost odločno zanika: “Na ministrstvu vedo, zakaj je prišlo do zamika. Podpisali smo pogodbo, ki vsebuje tudi možnost podaljšanja del. Denar priteka. Težko pa napovem, kdaj bo vse končano. Zima je še v igri. Vreme nam gre na roko. Ker ni snega, v nobenem primeru ne bi še mogli smučati.”

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano