Avtobusi še leto dni po starem

Predvidoma v dveh tednih bo novogoriška občina razpisala koncesijo za mestni potniški promet, s katero uvaja tudi posodobljene linije in vozne rede. A ti bodo stopili v veljavo šele v drugi polovici prihodnjega leta. Tudi odločitve, ali bodo avtobusi še brezplačni, še ni. “O tem bodo odločali svetniki v Novi Gorici in Šempetru,” pravi načelnica oddelka za gospodarstvo Martina Remec Pečenko.

Občina bo z novo koncesijo uveljavila posodobljen mestni potniški promet. Tudi če se nič ne 
zalomi, bodo  novosti začele  veljati šele v drugi polovici prihodnjega leta. Foto: Mitja Marussig
Občina bo z novo koncesijo uveljavila posodobljen mestni potniški promet. Tudi če se nič ne zalomi, bodo novosti začele veljati šele v drugi polovici prihodnjega leta. Foto: Mitja Marussig

NOVA GORICA > Sedemletna koncesijska pogodba za opravljanje javnega potniškega prometa, ki sta jo z Avrigom podpisali občini Nova Gorica in Šempeter-Vrtojba, je potekla že 1. julija lani, a med mestoma še vedno vozijo Avrigovi mestni avtobusi. Občini sta namreč podjetju že dvakrat podaljšali koncesijo. Pred razpisom nove bodo namreč prevetrili vozne rede, potek linij, nekatere ukinili, druge dodali.

Nove linije, ob konicah na 15 minut

Zdaj je vse nared za to, da začnejo izbirati izvajalca, ki bo med Novo Gorico, Šempetrom, Solkanom, Kromberkom, Lokami in Vrtojbo vozil po novih pravilih. Teh je kar nekaj: kraje bo povezovalo pet avtobusnih linij z več variacijami, med drugim bodo spet vodile skozi obrtno cono Meblo, mimo novogoriške železniške postaje in skozi naselje Laze, spremenili so urnik do Primorskega tehnološkega parka, po novem bo avtobus potnike pobiral tudi na Ulici Gradnikove brigade, v občini Šempeter-Vrtojba pa so predvideli ločeno krožno linijo, ki bo pokrivala Vrtojbo. Dolgo pričakovana novost je tudi, da bo v prometnih konicah med središčema Nove Gorice in Šempetra, kjer je daleč največ potnikov, mestni avtobus vozil na vsakih petnajst minut, izven konic pa na pol ure.

Mestni potniški promet med Novo Gorico in Šempetrom je že devet let brezplačen. Ker se po okvirnih izračunih pričakuje, da bo posodobljen stal več kot doslej, sta občini predvideli tudi možnost, da bi potniki po novem morali plačevati vožnje. “Če bo predstavljal mestni promet višji strošek kot doslej, je vprašanje, kako ga bomo plačali. To je odvisno tudi od ponudb, ki bodo prispele na razpis,” pravi načelnica Remec Pečenko. O tem, ali bodo mestni avtobusi še naprej brezplačni ali plačljivi, ne bodo odločali v upravah obeh občin, pač pa občinski svetniki.

Novosti šele čez leto dni

“Smo tik pred razpisom za koncesijo,” pravi načelnica oddelka mestne občine za gospodarstvo Martina Remec Pečenko in dodaja, da ga bodo objavili v dveh tednih, torej še oktobra. Kar pa nikakor ne pomeni, da bi se lahko potniki v kratkem že vozili po novem. Kot pojasnjuje Remec Pečenko, bo razpis objavljen 40 dni, nato tečejo še roki za vročitev, pa morebitne pritožbe, podpis pogodbe in podobno. Če bi šlo vse po načrtih, bi novega koncesionarja lahko izbrali kvečjemu proti koncu letošnjega oziroma v začetku prihodnjega leta.

A tudi takrat bo mestni promet še vedno tekel po starem. “Tudi ko bomo izbrali koncesionarja, bo začelo teči prehodno obdobje, da koncesionar nabavi nove avtobuse, kar je pogoj v razpisu. To bo trajalo od šest do devet mesecev, odvisno od roka dobave vozil,” pojasnjuje. Koncesionar bo moral nabaviti pet avtobusov (en velik, dva srednja in dva manjša), od tega mora eno vozilo biti ekološko (na elektriko, hibridni ali podobni pogon z najnižjimi izpusti). Realno je torej pričakovati, da bo mestni potniški promet posodobljen v drugi polovici prihodnjega leta. Do takrat bo Avrigo vozil po sedanjih linijah in voznih redih.

MITJA MARUSSIG


Najbolj brano