Ajdovski bramorji osvajajo nebo

V ajdovskem podjetju C-Astral, ki izdeluje brezpilotne sisteme za civilno in vojaško uporabo, že izdelujejo prvi brezpilotni komplet za Slovensko vojsko. Pred kratkim so sklenili posel z indonezijsko policijo. Njihove letalnike bodo uporabljale tudi modre čelade OZN. Letos pričakujejo podvojitev prodajnih rezultatov iz leta 2014, ko je podjetje prvič preseglo milijon evrov prodaje.

V družbi C-Astral, ki jo vodi Uroš Kravos, so trenutno v 
procesu preoblikovanja iz startupa v procesno organizirano 
podjetje, kar je nujno zaradi rasti obsega poslovanja.  Foto: Leo Caharija
V družbi C-Astral, ki jo vodi Uroš Kravos, so trenutno v procesu preoblikovanja iz startupa v procesno organizirano podjetje, kar je nujno zaradi rasti obsega poslovanja.  Foto: Leo Caharija

AJDOVŠČINA > V podjetju C-Astral, ustanovljenem leta 2007, so izdelali že 150 brezpilotnih sistemov, ki letijo na vseh celinah. Vsak sistem je sestavljen iz brezpilotnega letala, narejenega iz lahkih kompozitnih materialov, lansirne rampe oziroma katapulta in zemeljske postaje. Pri nekaterih izvedbah je zraven tudi usmerjevalna antena.

Trenutno izdelujejo pet različno opremljenih verzij brezpilotnega letala bramor, ki se je na trgu izkazalo kot eno najboljših v kategoriji malih brezpilotnih letal.

“Naša letala so lahko v zraku do tri ure. Letijo 150 kilometrov daleč. Ponoči ali podnevi in tudi v slabih vremenskih razmerah,“ je o letalnikih, ki čez krila merijo 2,4 metra in tehtajo okrog štiri kilograme, povedal direktor družbe Uroš Kravos.

gEO, C4EYE, rTK, gAS in aGRO je pet sistemov, ki so jih v podjetju razvili na platformi letalnika bramor. Uporabljajo se za mapiranje oziroma izdelavo ortofoto posnetkov iz zraka, za izvajanje nadzora v civilne in vojaške namene, za nadziranje plinovodov, v naprednem kmetovanju, itd.

Varujejo življenja vojakov

“Trenutno ustvarimo 70 do 75 odstotkov prometa v “government” oz. vladnem segmentu. Tudi prodajne kanale imamo ločene na civilni in vladni kanal. Pristopi prodaje so med obema popolnoma različni,” je še povedal Kravos, ki se je podjetju priključil v začetku letošnjega aprila. Od njegovega prihoda so v družbi na novo zaposlili še tri sodelavce, tako da je v podjetju danes devet zaposlenih, ki jim pomagajo še štirje študenti.

Oktobra so podpisali pogodbo z ministrstvom za obrambo za štiri brezpilotne komplete. Vsakega od njih sestavljajo tri brezpilotna letala s pripadajočo opremo. Prvi, dobrih 300.000 evrov vreden set, ki je že v proizvodnem procesu, naj bi Slovenska vojska prejela konec februarja. V C-Astralu so že izšolali prvo skupino operaterjev teh brezpilotnih sistemov.

“Gre za naprave, ki pomagajo varovati življenja vojakov na terenu, kar se je izkazalo tudi z uporabo naših sistemov med operacijami italijanske vojske v Afganistanu. To so res sistemi, ki ohranjajo človeška življenja,” je še povedal direktor družbe, ki je lani prvič presegla milijon evrov prodaje, letos pa pričakujejo, da bodo presegli dva milijona evrov prodaje.

Za policijo, obalno stražo, modre čelade ...

Pred kratkim so pet brezpilotnih sistemov prodali indonezijski policiji, dva pa za potrebe obalne straže na Cipru.

“Konec januarja bomo začeli s proizvodnjo brezpilotnih sistemov, ki bodo del opreme modrih čelad pod okriljem Združenih narodov. To bo nov mejnik v zgodovini podjetja, saj gre za največji posel do zdaj. Naročenih imamo 15 brezpilotnih kompletov,“ je še povedal Kravos in dodal, da imajo v fazi pogajanj še kar nekaj zanimivih projektov, ki bodo v letu 2016 prinašali nove izzive za zaposlene v podjetju.

Prihodnje leto načrtujejo na trg lansirati manjši letalnik atlas, ki bo imel razpon kril 1,4 metra. S prijaznejšo ceno bo dostopen tudi za manjše projekte.

NACE NOVAK


Najbolj brano