Ajdovska šola predstavila prilagojeni program

Na OŠ Danila Lokarja Ajdovščina že dobrih trideset let izvajajo prilagojeni program z nižjim izobrazbenim standardom. Danes so prvič na široko odprli vrata in vabili na obisk. Učenci in učitelji so predstavili delo in vsebine, s katerimi se povezujejo z vrstniki v rednem programu.

Učenci v programu dobijo potrditev, da zmorejo in so lahko uspešni.   Foto: Darja Benčina
Učenci v programu dobijo potrditev, da zmorejo in so lahko uspešni.  Foto: Darja Benčina

AJDOVŠČINA > Na OŠ Danila Lokarja so danes organizirali dan odprtih vrat oddelkov prilagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom. Srečanje je bilo namenjeno učiteljem, svetovalnim delavcem v šolah, staršem, ki razmišljajo o tem, da bi otroka vključili v prilagojeni program, in drugim.

Program so uvedli že pred dobrimi tremi desetletji, ko je vrata zaprl Vzgojni zavod Pavla Rušta Vrhpolje. Skozi leta se je število učencev, ki so ga obiskovali, spreminjalo, prav tako tudi organizacija dela. Zadnja leta število učencev upada. V tem šolskem letu na šoli delujeta dva oddelka prilagojenega programa s skupno dvanajstimi učenci. Dva učenca obiskujeta tretji, trije peti, dva šesti, trije sedmi in po eden osmi in deveti razred.

Odločitev staršev in otrok je zahtevna

Ravnateljica šole Irena Kodele Krašna pojasnjuje: “Običajno se poskuša vsakega otroka vključiti v redni program osnovne šole. Nekateri učenci pa imajo kljub vsem prilagoditvam in dodatni strokovni pomoči take težave pri pouku, da se staršem in strokovnim delavcem šole zastavlja vprašanje, ali ne bi bilo za učenca bolje, če bi šolanje nadaljeval v osnovni šoli s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom. Seveda odločitev ni enostavna. Predvsem od staršev zahteva tehten razmislek.”

Tudi pomočnica ravnateljice in svetovalna delavka Kristina Valič se strinja, da je odločitev težka. Prav zato marsikdo z njo odlaša. “Seveda se otroku in staršem porajajo številna vprašanja, vsak se s težavo spoprijema na svoj način. Izkušnje so pozitivne. Velika večina staršev, ki so otroka vpisali v prilagojeni program, je bila z odločitvijo zadovoljna.”

Lahko se jim bolj posvetijo

Z učenci v prilagojenem programu delajo specialni pedagogi, učna snov in način dela sta prilagojena. “Oddelki so manjši, učitelji se lahko posvetijo posameznemu učencu in njegovim sposobnostim. Mi vidimo v programu veliko dodano vrednost. Učenci, ki ga obiskujejo, po številnih težavah in neuspehih, ki so jih doživljali v rednem programu, tu dobijo potrditev, da zmorejo in da so lahko uspešni, kar je zelo pomembno tudi za razvoj njihove pozitivne samopodobe,” dodaja ravnateljica.

Učenci, ki so vključeni v prilagojeni program OŠ Danila Lokarja, so zelo uspešni na različnih natečajih in tekmovanjih, posegajo tudi po najvišjih državnih in mednarodnih priznanjih. Z ostalimi učenci redno sodelujejo pri dnevnih dejavnostih in na prireditvah, skupaj gredo v šolo v naravi, igrajo se med odmori in včasih se skupaj učijo. To je priložnost tudi za učence v rednem programu, da dobijo izkušnjo sodelovanja z otroki s posebnimi potrebami. “Sodelovanja si želijo tako eni kot drugi,” pravi Valičeva.

Po končani osnovni šoli večina učencev nadaljuje šolanje v srednješolskih programih nižjega izobrazbenega standarda. Nekateri od njih se kasneje vpišejo v triletne programe in jih tudi zaključijo.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano