“Če nisi drugačen, si samo še eden”

Matej Peršoljaiz Vrtovina je pripadnik novodobne vrste podjetnikov. 30-letni inženir računalništva in magister poslovnih znanosti je “startapovec” od nog do glave. Inovativen, samozavesten, prilagodljiv, ravno prav trmast in oborožen z jekleno voljo.

Matej Peršolja: “Najbolj me žene to, da delaš nekaj, kar drugim izboljšuje življenje.” Foto: Leo Caharija
Matej Peršolja: “Najbolj me žene to, da delaš nekaj, kar drugim izboljšuje življenje.” Foto: Leo Caharija

Kot direktor družb RS5, Protectus in Protectus Technologies, ki ima sedež v San Franciscu, je Matej Peršolja razpet med Slovenijo in ZDA, vmes pa skoči še na to in ono konferenco v Evropi, kjer skuša potencialne strateške partnerje prepričati, da je njihov produkt carlock (vezan na obe družbi Protectus), ki se je v butični količini izkazal na trgu, vreden finančne spodbude za izstrelitev na globalni trg.

Že njegov način govora, v katerem ne manjka angleških izrazov, kaže, da gre za mladega podjetnika, ki je zrasel ob računalniku. Glede na “plavanje” v mednarodnem okolju mu uporabe tujk ne gre zameriti.

Z ekipo je povsem osredotočen na projekt carlock. “Kdorkoli ima pameten telefon, lahko s pomočjo napravice, ki jo priklopi v avtomobil, preko mobilne aplikacije, ki smo jo razvili, ves čas spremlja, kje je avtomobil in kaj se z njim dogaja. Pravočasno je obveščen, če kdo vdre v avto ali ga odpelje. Aplikacija beleži tudi zgodovino poti avtomobila, uporabnika obvešča o prehitrem speljevanju, zaviranju in podobno,“ pravi.

Cilj je preboj na globalni trg

Doslej so prodali 600 carlock napravic, največ v ZDA in Franciji. Družbi Protectus v Sloveniji in ZDA sta lani ustvarili približno 60.000 dolarjev prihodkov, o dobičku pa ni govora, saj vse takoj reinvestirajo. Projekt carlock sta za zdaj podprla dva tuja zasebna investitorja, ki sta vložila 125.000 dolarjev. Lastnega vložka, ki tudi v obliki vloženega časa in dela ni zanemarljiv, Matej ne šteje. Želi pridobiti investicijo v vrednosti milijon dolarjev ali pa strateškega partnerja, ki bi projektu carlock omogočil preboj na globalni trg. Trenutno se pogovarja z dvema globalnima mobilnima operaterjema in enim izmed vodilnih proizvajalcev audio sistemov za avtomobile.

Če bi ta preboj uspel, bi se lahko prodaja skokovito povečala, s tem pa tudi vrednost podjetja. Svoj delež bi mladi podjetnik potem najverjetneje prodal, se za nekaj časa posvetil mentorstvu mladih start-up podjetnikov, kar že zdaj rad počne, in investiranju v ostala start-up podjetja, potem pa bi se zagotovo vrgel v kakšen nov projekt in ustanovil nov start-up. “Najbolj me žene to, da delaš nekaj, kar drugim izboljšuje življenje,“ pravi.

Na start-up podjetniško pot je stopil s projektom Kjesitaksi. Šlo je za mobilno aplikacijo, ki je uporabniku pokazala taksije v bližini. Najbližjega je lahko poklical in potem spremljal, kako se mu bliža taksi. Slabost projekta je bila, da je bil pred časom; leta 2011, ko so ga v družbi RS5 razvili, taksisti pri nas še niso imeli pametnih telefonov, zato se projekt ni prijel.

Ne zna prodajati megle

“Pri inženirjih, kot sem tudi sam, je pogosta napaka, da smo preveč navdušeni nad tehnologijo in premalo pozornosti namenjamo prodaji. Vsekakor je treba že v začetni fazi testirati, kako se trg odziva na produkt,” pojasnjuje Matej, ki se je s tem soočil v magistrski nalogi. Med značilnosti dobrega start-up podjetnika uvršča samozavest, razmišljanje izven ustaljenih okvirjev in sposobnost navdušiti tudi druge nad svojo idejo: “Z omejenimi resursi, kar velja za start-up podjetja, lahko na trgu konkuriraš le, če delaš drugače. Če nisi drugačen, potem si samo še eden.”

Delavnika ne začenja ob sedmih zjutraj, ampak kasneje - tudi zato, ker je preko telefona oziroma računalnika stalno v navezi z ZDA, kjer začnejo delati, ko je pri nas ura pet popoldne, zaradi česar ima nekoliko zamaknjen bioritem, a tako pač je. Za uspeh v svetu start-up podjetništva kot pogoj omeni tudi trmo, jekleno voljo, že skoraj pretirano zaverovanost vase, pa tudi dovzetnost za kritike. “Nekateri znajo zadeve zelo lepo napihniti in na ta način morda priti do denarja. Sam nisem dober v prodajanju megle,” kot eno od svojih slabosti omeni Matej, a takoj pristavi, da vendarle raje vidi, da je tako.

NACE NOVAK


Najbolj brano