Raje kokoš ali jajce?

Vprašanje o jajcu in kokoši oziroma o tem, kaj je bilo prej, nas utegne spomniti na vprašanje, ali je bil prej glasbeni okus poslušalcev ali radijske postaje, ki naj bi sodelovale pri njegovem oblikovanju. Neposredna povezava ni tako očitna kakor pri perutnini, a radijske postaje imajo močan vpliv na poslušalce. Mnenje o tem, kaj je v določenem trenutku uspešnica, se hitro izoblikuje prav s skladbami, ki jih je s pomočjo radijskih postaj mogoče slišati neprestano in vsepovsod. Tudi na javnih mestih, v lokalih in trgovinah, kjer so nekateri očitno prepričani, da mednarodni hiti pospešujejo potrošnjo.

O tem, kakšna je vloga radijskih postaj, je mogoče slišati različna mnenja. Zlasti z množenjem komercialnih, povsem tržno naravnanih frekvenc, je kakovost začela strmo padati, s čimer mislimo tako na vsebinsko plat govorjenega programa (o dikciji in jeziku ne bomo niti izgubljali besed) kakor na glasbeno ponudbo, ki postaja vse bolj predvidljiva in dolgočasna. In če drži, da svoj program marsikdaj oblikujejo na podlagi anket o glasbenem okusu poslušalcev, je stanje alarmantno.

Seveda smo poslušalci različni in naše želje raznovrstne, a od radia še vedno marsikdo pričakuje, da ga informira, seznani z domačimi in tujimi novostmi. Ga tudi preseneti. Da namesto: “Uf, ne že spet ta komad!”, za spremembo pomisli: “Uau, kaj pa je to?!” Od radijske postaje pričakujemo, da je veliko bolj od njenih odjemalcev seznanjena s kakovostno domačo in tujo glasbo. Za to pa so potrebni razgledani in odprti uredniki, ki ne zapirajo vrat vsemu, kar ne diši po komerciali v njenem najmanj žlahtnem pomenu. Poslušalec, ki ga radijska postaja prosi, naj izpolni anketo, češ da bi rada prilagodila svoj program njegovemu okusu, bi pravzaprav moral biti ogorčen. Današnja tehnologija omogoča, da z nekaj preprostimi koraki sami oblikujemo seznam priljubljenih skladb in si ga predvajamo kadarkoli in kjerkoli. Zato od radia, ko in če ga prižgemo, upravičeno pričakujemo več. Še zlasti več podpore kakovostnim domačim izvajalcem. Tudi tistim, ki svojo pot začenjajo.

In spet smo pri vprašanju o kokoši in jajcu. Ne morejo biti za vse krivi poslušalci, češ da po tej glasbi ne povprašujejo. Od kod pa naj bi jo poznali? Prav vsaka radijska postaja nosi odgovornost za svoj program in ko si bodo - ker menda tako želijo poslušalci - komercialne frekvence med seboj še bolj podobne kot je jajce jajcu, bodo kokoši morda začele razmišljati o novih kokošnjakih.


Preberite še


Najbolj brano