Če bi to vedeli, bi že pred 40 leti gradili dvotirno progo

O drugem tiru je bilo že ogromno napisanega, narejenih je bilo mnogo raznovrstnih študij, ki so vse po vrsti pokazale nujnost te gradnje, pa tudi gospodarstveniki so povedali enako - drugi tir bi moral biti že zdavnaj zgrajen. Če bi snovalci železniške povezave med Koprom in Divačo vedeli, kako se bodo stvari odvijale, bi pred 40 leti zgradili dvotirno progo.

Lani je Luka Koper je dosegla izjemen pretovor, enako pa kaže tudi za letos. Poglobitev pristaniškega dna, ki je bila nujna za sprejem velikih kontejnerskih ladij, je uspešno zaključena. Vendar je to premalo, če želimo slovensko pristanišče uspešno umestiti na evropsko tržišče. Kontejnerji zahtevajo skladiščni prostor in predvsem odpremo brez zastojev. Tega pa brez drugega tira Luka Koper ob predvidenem povečanem pretovoru ne more zagotoviti. Brez sodobne in zmogljive povezave pristanišča z zaledjem bo zaustavljen tako razvoj Luke kot razvoj vsaj še dveh od najpomembnejših gospodarskih panog v Sloveniji - transporta in logistike.

Problem velikih sistemov, ki nekako po načelu vztrajnosti delujejo že leta, je, da vsi mislimo, da se jim ne more nič zgoditi. Pozabljamo pa, da trg, na katerem delujejo, ni socialna ustanova in da konkurenco prav malo zanima, ali bo kdo preživel ali ne. Luka Trst širi svoje kontejnerske zmogljivosti, povezani so na pontebsko železnico, torej tovor peljejo mimo Slovenije direktno na avstrijsko železniško omrežje. Luka Reka ima trenutno omejene zmogljivosti sprejemanja kontejnerjev in težave pri povezavah z zaledjem, zato Luki Koper trenutno še ni huda konkurenca. Vendar so njihovi plani razvoja pristanišča in tudi železniških povezav z zaledjem precej ambiciozni.

Od vsega tovora, ki se pretovori v koprskem pristanišču, je približno 30 odstotkov kontejnerskega pretovora namenjenega v Avstrijo. Če se avstrijski naročniki preusmerijo na Luko Trst, ki bo v kratkem sposobna zagotavljati povečane zmogljivosti, bo to za Slovenijo pomenilo veliko izgubo. Zato je nujno, da se pohiti z modernizacijo infrastrukture, zlasti železniške, tudi z gradnjo drugega tira. Drugi tir je projekt, ki ga Slovenija ne bi smela ustaviti. Če Evropska unija spodbuja gradnjo železniške infrastrukture, zakaj je ne bi tudi Slovenija?

Dr. Elen Twrdy je dekanja Fakultete za pomorstvo in promet ter članica nadzornega sveta Luke Koper


Preberite še


Najbolj brano