Vozi me vlak ...

Zakaj šele zdaj? Vodilni na Slovenskih železnicah so, še preden smo novinarji terjali pojasnilo, sami odgovorili na to vprašanje. Seveda so ga pričakovali, kajti uvedba spletne prodaje vozovnic konec leta 2018 resnično ni nekaj, s čemer bi prehiteli čas. Odgovor Slovenskih železnic je: ker so šele zdaj izpluli iz rdečih številk in imajo dovolj denarja, da se lahko posvetijo potnikom.

Potniki, ki so bili leta na stranskem tiru, naj bi kmalu dočakali preporod sistema in uvedbo vsega, kar je drugod že uveljavljeno; od kupovanja vozovnic po spletu do kartomatov, brezžičnega interneta in seveda udobnejših vlakov. Na Slovenskih železnicah si obetajo, da bo po tej prenovi začelo zanimanje za potovanje z vlakom eksponentno rasti.

Bodimo realni: od Slovenskih železnic ni mogoče pričakovati nemogočega, to, da se od Kopra do Ljubljane pripelješ v dobri uri, pa že.

A mnogi potniki so zaradi slabega potniškega sistema že prešli na druga prevozna sredstva, žal predvsem na veliko bolj umazano potovanje z avtomobili. Oblikovali so drugačne potovalne navade in težko jih bo spet privabiti nazaj na vlak.

Potovanje z vlakom se je marsikomu zamerilo zaradi (pre)številnih nadomestnih avtobusnih prevozov in vtisa, da so tudi po odpravi poškodb zaradi žleda tiri prvenstveno namenjeni tovornemu prometu, potniški promet pa je bolj nebodigatreba. V medijih so v zadnjem času odmevale še nekatere nerodnosti, ki so razkrile slab odnos Slovenskih železnic do potnikov. Takšen odnos si lahko v sodobnih časih privoščijo le še državna podjetja z monopolom. Spomnimo na potovanje invalidne osebe v vagonu za prtljago ali pa na to, da pristojni oktobra niso predvideli začetka študijskega leta, zaradi česar na vlak, ki ob nedeljah zvečer vozi iz Primorske v Ljubljano, niso mogli vstopiti vsi dijaki in študentje.

Iluzorno je pričakovati, da se bo zanimanje za potovanje z vlakom povečevalo, če to prevozno sredstvo ne bo postalo veliko bolj privlačno, ne le udobnejše, ampak tudi in predvsem veliko hitrejše. Slovenski potniški vlaki zaradi konfiguracije terena verjetno nikoli ne bodo vozili s hitrostjo francoskih TGV-jev, kaj šele japonskih kompozicij, ki lebdijo nad tiri. Bodimo realni: od Slovenskih železnic ni mogoče pričakovati nemogočega, to, da se od Kopra do Ljubljane pripelješ v dobri uri, pa že. Zdaj vožnja na tej relaciji traja približno dve uri in pol.


Preberite še


Najbolj brano