Vlak je odnesel šalo

Nihče ni bil presenečen. No, morda se je prvi trenutek slišalo neverjetno, ko je na praznik državnosti dežurni na operativno-komunikacijskem centru našteval: železniška nesreča, in to v predoru, iztirile cisterne s kerozinom, izlitje … in ni šlo za vajo gasilcev in civilne zaščite.

A to je bila že dolgo napovedana in pričakovana nesreča. To vedo vsi, ki pobliže poznajo razmere ob železniškem tiru med Koprom in Prešnico in so že tolikokrat opozarjali, da je obremenjena dotrajana enotirna proga tempirana bomba. Govorimo o progi, zgrajeni kot industrijski tir, ki na poroznih kraških tleh pod Kraškim robom v polkrogu tako lepo objema vodovarstveno območje rižanskega vodnega vira, iz katerega se med letom oskrbuje 90.000 domačinov in poleti še 40.000 turistov povrhu.

Glavni vzrok za nesrečo ni v kretnici: krivo je več kot 20-letno odlašanje z gradnjo nove dvotirne proge in krivci so vsi odločevalci v državi, ki so k temu prispevali.

Z izlitjem strupenega kerozina v tla pri Hrastovljah - včeraj so ocenjevali, da se je izlilo do 15.000 litrov - imamo zdaj pod zemljo ekološko igro na srečo. Izlitja na kraških tleh se ne da sanirati, izgine v prerešetanem podzemlju. Lahko samo čakamo, kje in čez koliko dni bo doseglo vodni vir. V Rižanskem vodovodu so zaradi varnosti že ustavili zajem iz svojega izvira. Vodni vir bi utegnil biti ogrožen dalj časa, preden bo voda povsem sprala onesnaženje.

Medtem pa na Slovenskih železnicah hitijo z zagotovili, da bo proga jutri že odprta. To se sicer po ogledu notranjosti predora zdi zelo optimistična napoved. Po drugi strani pa v Rižanskem vodovodu in v koprski občini zahtevajo temeljito sanacijo mesta onesnaženja in ne zgolj zamenjave tirnic.

Za iztirjenje vagonov je verjetno kriva počena kretnica, ocenjujejo na železnicah. A glavni vzrok za nesrečo ni v kretnici: krivo je več kot 20-letno odlašanje z gradnjo nove dvotirne proge in krivci so vsi odločevalci v državi, ki so k temu prispevali.

Ljudje ob dokazano nevarni progi pa si samo želijo, da bo zdaj vendarle konec sprenevedanj, da bi končno nehali utrujati vsi, ki razglašajo, da ne potrebujemo ne drugega ne tretjega tira, oni, ki bi ob sedanji progi gradili še en tir ali iskali tretje trase ter vsi preostali dežurni nasprotniki vsega. Vlak je odnesel šalo!


Preberite še


Najbolj brano