Ne iščimo krivca v praznikih

Letos so velikonočni in prvomajski prazniki “padli” tako, da si bo marsikdo z nekaj dnevi dopusta privoščil dvotedenske počitnice, v najslabšem primeru pa vsaj en teden, ki sovpada s šolskimi počitnicami. Tudi italijanski sosedje bodo združevali praznike in že včeraj so se začele prve letošnje velike selitve v obmorske in ostale turistične kraje. Tudi slovenske, kjer si v teh dneh obetajo zelo dober obisk. In če so velikonočni prazniki nekakšen test turistične sezone, bo ta letos vrhunska. A pustimo to oceno turističnim strokovnjakom.

Poglejmo drugi vidik teh kratkotrajnih množičnih selitev, tako tujih kot domačih gostov, ki si bodo v teh dneh privoščili krajši ali daljši oddih, morda pa tudi samo enodnevni izlet. Na avtocestah in hitrih cestah so, kot vsako leto ob tem času, gradbišča. In včerajšnje jutro se je začelo z opozorili, da so zaradi nesreč zaprti ali zelo slabo prevozni odseki na primorski avtocesti, vipavski hitri cesti, dolenjski avtocesti (kjer se je že dan prej prevrnil tovornjak ...). Skratka, čas potovanja se je podaljšal tudi za uro ali več, slabe volje je bilo še pred uradnim začetkom praznikov več kot dovolj, še posebej med tistimi, ki se niso odpravili na pot s turističnimi nameni, pač pa zaradi vsakodnevnih opravkov.

Vsaka cesta, s kolovozi vred, bi morala biti del turistične strategije. In nehajmo ponavljati, da so za prometne zastoje krivi prazniki. Ker niso.

Razvoj turizma terja tudi ustrezno infrastrukturo, od avtocest do kolesarskih stez. Drži, imamo avtocesti križ, ki pa, zlasti na primorskem kraku, povzroča križe in težave. Prvič zato, ker je gostota prometa že zdavnaj prerasla zmogljivosti dveh pasov v vsako smer, pa še od teh je kakšen zelo pogosto zaprt zaradi popravil, izrednih dogodkov, nesreč ...

Vendar je tako, da se v naši državi ne znamo dogovoriti o umestitvi novih tras, ki bi najmanj posegle v življenje ljudi in naravno okolje, kaj šele o nadgradnji obstoječe infrastrukture. Pa ne samo avtocestnega omrežja. Imamo katastrofalne glavne in lokalne ceste, za popravilo in vzdrževanje katerih praviloma zmanjka denarja. Kolesarji so se tudi v turističnih krajih prisiljeni drenjati na cestah z avti in ostalimi vozili, ali pa - kar seveda ni dovoljeno! - na pločnikih ogrožati pešce.

Vsaka cesta, s kolovozi vred, bi morala biti del turistične strategije. In nehajmo ponavljati, da so za prometne zastoje krivi prazniki. Ker niso.


Preberite še


Najbolj brano