Dober zgled za več kulture vožnje

Da je na slovenskih cestah letos umrlo že 56 oseb, kar je 15 ljudi več kot lani v enakem obdobju, ni zanemarljiv podatek. V resnici je alarmanten, vpije v nebo in kliče po rešitvah, ki bi umirile negativen trend prometnih nesreč s hudimi in najhujšimi posledicami. A ne le kratkoročnih.

Še posebej nevarna - kar je potrdila tudi policijska statistika - je tako imenovana soška cesta, ki je v prvi polovici letošnjega leta terjala že osem življenj, med katerimi so bili trije tuji motoristi in ena sopotnica. Vsi štirje so poškodbam zaradi prometnih nesreč podlegli v juniju na cestah v Zgornjem Posočju. Tam bodo zdaj postavili silhuete policistov in policijskih vozil, ki bodo voznike vseh starosti in narodnosti opozarjale na upoštevanje cestnoprometnih predpisov. Policisti so svoje vrste tam že okrepili.

Že en poletni izlet v Posočje pa razkrije, koliko objestnih voznikov je na cestah. Izstopajo predvsem motoristi.

Cesta, ki se od Solkana vije ob smaragdni lepotici Soči do njenega izvira, je preobremenjena že nekaj časa in bi na določenih odsekih in delih potrebovala tudi korenito obnovo. Zaradi specifične konfiguracije, ki povečini ne omogoča širšega cestišča ali umika z vozišča ter številnih ovinkov, so napake voznikov na njej neprizanesljive.

Že en poletni izlet v Posočje razkrije, koliko objestnih voznikov je na cestah. Izstopajo predvsem motoristi, ki jih slikovita adrenalinska vožnja očitno tako prevzame, da ob njenem “premagovanju” pozabijo na druge udeležence v prometu, ki jih ogrožajo s svojo nespametno vožnjo. Olje na ogenj takim voznikom prilivajo še posnetki voznikov na različnih portalih in njihovo dokazovanje, kdo bo v najkrajšem času prevozil to pot.

V resnici pa ta cesta zahteva zbranega in treznega voznika, ki upošteva predpise in se odpravi na pot dovolj zgodaj pred dogovorjenim srečanjem ali dogodkom. Enako kot to velja za vse ostale ceste na svetu. Še posebej če spoznavamo nove poti v domovini ali tujini, previdnost tam ne bo nikoli odveč. Ovinkaste so tudi ceste v Avstriji, Italiji, Nemčiji ... in ne le v Soški dolini.

Da bi izboljšali kulturo vožnje, ki ta trenutek pri nas ni v zavidljivem položaju, bi bilo smiselno o varni vožnji začeti poučevati že najmlajše, ves čas pa jim biti v prometu za zgled. Globe naj bodo v opomin na napake, iz katerih se je treba kaj naučiti.


Preberite še


Najbolj brano