Sveži zadetki

Če zadnje tedne v googlov brskalnik vtipkamo “drugi tir”, dobimo niz svežih zadetkov. Cerar in Gašperšič neseta projekt drugi tir v Bruselj, Junckerja zanima drugi tir, vlada uvrsti drugi tir med projekte, s katerimi želi prodreti v Junckerjev naložbeni paket, Gašperšič pravi, da je drugi tir tik pred gradbenim dovoljenjem ...

Drugi tir sem, drugi tir tja. Zdi se, da je zadnje čase glavna skrb ministra - tistega, ki je svoj mandat začel z lapsusom, ki ga bo večno spremljal, da drugega tira ne potrebujemo še 40 let - prav drugi tir.

A vsi ti žarometi nas ne smejo zaslepiti. Lahko da je projekt drugega tira Koper-Divača najbolj pripravljen. A vseeno mora Gašperšič zdaj v mesecu dni poiskati milijardo evrov za drugi tir, kar je skoraj misija nemogoče. Za prijavo za evropski denar je namreč treba do februarja točno vedeti, kdo bo prispeval in koliko.

Sočasno s seštevanjem do milijarde pa so na ministrstvu iz predalov potegnili še zamisel, da bi v pristanišču vse zbrisali in začeli na novo. Prav to namreč pomeni uvedba pristaniške uprave - po 20 letih sedanje organizacije. Argument, da to zahteva EU, ne prepriča. Kaj je torej narobe s pristaniščem? Je morda Luka v izgubah, je pristanišče najslabše v severnem Jadranu? Ne, je najboljše in drugi mu zavidajo prav organizacijo, ki je dosti bolj fleksibilna od pristaniške uprave. Morda uprava zanemarja razvoj, je nemara država kot večinska lastnica prikrajšana? Ne, lani je v državni proračun iz Luke šlo skoraj sedem milijonov evrov. V Luki pa so ravno zagnali za 200 milijonov naložb v pomole v pristanišču. Ki so, mimogrede, v lasti države. Si predstavljate, da bi se gradnje lotevala država kot nosilka pristaniške uprave? Gotovo bi imeli podobno časovnico kot za drugi tir - deset let in več. In bi živeli v časovni dimenziji, v kateri ministrov stavek, da je tir “tik pred gradbenim dovoljenjem”, v resnici pomeni leto dni.

Morda je pa “pristaniška uprava” le še en lapsus ministra Gašperšiča.

#291-pristaniska-uprava


Preberite še


Najbolj brano