S centom do cest

S prenovo ceste med Bačo pri Modreju in Želinom je vožnja iz Posočja proti Ljubljani prijaznejša in hitrejša, toda treba bo narediti še veliko. Država skupaj z direkcijo za infrastrukturo (DRSI) obljublja, da bodo sčasoma prišli na vrsto tudi preostali ozki ovinki, če bo le na voljo denar.

Nadaljuje s pripravami na predor med Cerknim in Hotavljami, kje bodo izvrtali denar za gradnjo, še ne vedo. Po več kot desetih letih se vendarle nakazuje četrta razvojna os, ki bo omogočila kolikor toliko normalen pretok za ljudi in gospodarstvo iz demografsko ogroženih krajev proti oddaljenemu avtocestnemu križu.

Brez denarja EU prenove med Bačo pri Modreju in Želinom ne bi bilo. Za naložbe v infrastrukturo je država v minuli finančni perspektivi od EU pridobila 140 milijonov evrov. Kot pravijo na ministrstvu za infrastrukturo, je do leta 2020 ta pipica skoraj presahnila. Ker EU ne da denarja, se bo treba opreti na lastne moči, razlagajo.

Poznavalci pravijo, da mečejo pesek v oči. Trdijo, da je denar EU za ceste na voljo. Zatajila naj bi država, ker infrastrukture ni uvrstila med prednostne naloge, ni zagotovila denarja in tudi ni pripravila projektov, s katerimi bi konkurirala. Torej naj bi sama sebi pripisala, da dodatnega denarja za ceste ne bo. Menda naj bi zdajšnja oblast imela dovolj časa, da to politiko spremeni, pa je ni.

Zato je navdušenje nad 90 milijoni evrov za državne ceste v prihodnjem letu in 110 milijonov v letu 2017 grenkega okusa. Potrebovali bi vsaj 220 milijonov letno. S pomočjo EU bi jih laže zagotovili. V državnem proračunu zagotovljen denar pa komaj zadošča za krpanje in za nekaj novih naložb.

Ker država, kot kaže, ni opravila svoje naloge, računa na državljane. Napoveduje, da bo treba plačevali bencinski cent. Gradili so (pre)drage avtoceste, razmetavali denar, odrivali so državne ceste, ne konkurirajo za denar EU, zdaj pa naj bi vse te zmote pač plačali državljani.


Preberite še


Najbolj brano